حماس برای مقابله با توطئه‌های رژیم اشغالگر فراخوان داد

کدخبر: 2355460

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی به بررسی تلاش‌های صورت گرفته در خصوص محکوم کردن طرح الحاق کرانه باختری پرداخت.

در حالی که طرف‌های مختلف فلسطینی همچنان در زمینه طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق موضع گیری می‌کنند، جنبش مقاوت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که با رهبران گروه‌های فلسطینی برای رسیدن به موضع جامع و متحد ملی به منظور مقابله با این طرح در حال رایزنی است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز از سران کشور‌های عربی و اسلامی خواست برای مقابله با سیاست جنایتکارانه الحاق و نژادپرستی رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری، قدس و دشت رود اردن، تحرکات فوری انجام دهند.

از سوی دیگر، جنبش حماس از طرح ملی و میدانی برای به شکست کشاندن طرح الحاق و مقابله با معامله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرده برداشت.

شبکه العام گزارش داد: با نزدیک شدن زمان اجرای تصمیم سران رژیم اشغالگر اسرائیل در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی، طرف‌های مختلف ضمن مخالفت با این طرح تجاوزگرانه اسرائیل، بر مقابله با معامله‌های مشکوک تاکید کردند؛ معامله‌هایی که به دنبال آسیب وارد کردن به مناطق و حقوق فلسطینیان است. از جمله این موضع‌گیری ها، خواسته اسماعیل هنیه از سران کشور‌های عربی و اسلامی برای تحرکات فوری به منظور مقابله با سیاست جنایتکارانه و نژادپرستانه رژیم اشغالگر برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، قدس اشغالی و دشت رود اردن بود.

هنیه بر لزوم اتخاذ موضع جدی و قاطعانه در مخالفت با این طرح ها، جنایت تلقی کردن آنها، حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی و جلوگیری از طرح‌های تجزیه و یهودی سازی تاکید کرد.

از سوی دیگر، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس جنبش حماس از برخی تماس‌ها با رهبران گروه‌های فلسطینی برای رسیدن به طرح ملی کامل و متحد فلسطینیان به منظور مقابله با طرح الحاق، تلاش برای به شکست کشاندن آن‌ها و متحد کردن مواضع فلسطینیان در مقابله با معامله ترامپ خبر داد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این باره گفت، طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از فلسطین نباید انجام شود و باید با بازدارندگی در برابر این طرح، آن را در نطفه خاموش کرد.

ریاض المالکی تاکید کرد این اقدامات به منزله لغو همه توافق‌های امنیتی از جانب تشکیلات خودگردان و پایان دادن به مذاکرات برای حل و فصل است.

در همین حال، تجمع اعتراض آمیز مردمی در مخالفت با اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی برگزار شد. نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی نیز با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در غرب شهر غزه، در حمایت از قدس و مقابله با اقدامات رژیم اشغالگر در کرانه باختری به ویژه طرح الحاق شعار سر دادند.

مشیر المصری از رهبران جنبش حماس گفت «پیام نخست ما لزوم اتحاد گروه‌ها و تاکید بر این است که خط جهاد و مقاومت، گزینه راهبردی ملت ماست.»

گزارشگر این شبکه افزود: سفر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به خاک فلسطین اشغالی در همین راستا بود. وی گفت برلین درباره طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری نگران است.

هایکو ماس همچنین تاکید کرد شرکای اروپایی آلمان هم در این باره نگران هستند و طرح الحاق با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: