سخت‌ترین تحریم‌ها از جانب آمریکا در انتظار روسیه

کدخبر: 2355450

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در گزارشی؛ روسیه، ایران و چین را مخالفان واقعی آمریکا نامیده و اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه این سه کشور و همچنین افزودن روسیه به فهرست کشورهای حامی تروریسم را پیشنهاد کرده‌اند.

نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه، پیشنهاد دادند که "سخت‌ترین تحریم‌ها" علیه "مخالفان واقعی ایالات متحده" که شامل روسیه، ایران و چین می شود، اعمال شود.

آنها به نمایندگان کنگره آمریکا، گزارشی 120 صفحه‌ای با عنوان "تقویت آمریکا و مقابله با تهدیدات جهانی" ارائه کردند که در آن حدود 130 گزینه مختلف برای مقابله موثر با "مخالفان متهاجم" پیشنهاد شده است.

این سند همچنین اعمال تحریم‌های شدیدالحنی را علیه فدراسیون روسیه که در سال‌های اخیر به عنوان یک قدرت جهانی تقویت شده و به عقیده قانونگذاران آمریکایی، "نظم جهانی که در آن ایالات متحده نقش رهبری را ایفا می‌کند" تضعیف کرده، در نظر گرفته است.

پیشنهادات، آنطور که در سند ذکر شده است، با هدف ارتقاء ارزش‌ها و منافع ایالات متحده آمریکا مطرح شده‌اند. نویسندگان این گزارش پیشنهاد کرده‌اند که روسیه هم به فهرست کشورهای حامی کسانی که به عقیده واشنگتن، سازمان‌های تروریستی هستند، اضافه شود. بر اساس این سند، از جمله این سازمان‌ها - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که واحد نظامی رسمی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بشمار می‌رود و همچنین جنبش حزب الله لبنان است که روسیه با آنها همکاری دارد.

علاوه بر این در این گزارش پیشنهاد شده است که تحریم‌هایی علیه بخش جبهه متحد کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، اعضای شورای سیاست گذاری چین و همچنین علیه چندین حوزه فعال اقتصادی مهم ایران اعمال شود.

لازم به یادآوری است که "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در کنفرانس ویدئویی در چارچوب شورای روابط نیویورک اعلام کرد که اقدامات آمریکا علیه ایران واقع بینانه نبوده و تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که مطابق با قطعنامه شورای امنیت دیگر برداشته شده، ممکن است منجر به بروز بحران جدی در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: