هادی العامری خطاب به هیئت مذاکره کننده عراقی: آمریکا باید برود

کدخبر: 2355445

رئیس ائتلاف فتح خطاب به هیئت مذاکره کننده کشورش با آمریکا گفته چشم امید ملت به دستان شماست.

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق چهارشنبه شب در پیامی خطاب به هیئت مذاکره کننده عراقی با آمریکا از آن‌ها خواست تا امید‌ها را بر باد ندهند و در صورت شکست، مسئولیت آن را پذیرا باشند.

هادی العامری، در پیامی خطاب به هیئت مذاکره کننده گفت: ما شما را تشویق می‌کنیم و می‌گوییم شما در وظیفه‌ای مقدس و مذاکره‌ای راهبردی قرار دارید. چشمان تمامی عراقی‌ها به شماست. اطمینان ما به شما در سطحی بالا قرار دارد؛ همچنانکه اطمینان ما به رزمندگانی که پیروزی بزرگی را کسب کردند، و بر تروریسم داعشی موفق شدند، زیاد بود.

وی در ادامه افزود: هیئت مذاکره کننده عراقی باید تصمیم مجلس نمایندگان عراق را که در تاریخ ۵/۱/۲۰۲۰ گرفته شد، مبنی بر آنکه نیرو‌های خارجی باید از عراق خارج شوند و حاکمیت ملی بطور کامل محقق شود نصب العین خود قرار دهد، همچنانکه امید ما به شما زیاد است تا امید ملتتان را که با تظاهراتی میلیونی به خیابان‌ها آمدند و خواهان خروج نیرو‌های خارجی و نیز تحقق حاکمیت ملی کامل شدند را ناامید نکنید.

وی در ادامه افزود: راه اندازی توافقی راهبردی در جوانبی که به نفع عراق و نیز طبق قانون اساسی باشد، مسأله‌ای مطلوب بوده و شما در برابر مقطعی از تاریخ قرار دارید که مذاکره کننده ملی عراقی و شجاع را به عنوان دستاوردی ملی به ثبت خواهد رساند.

هادی العامری همچنین هشدار داد هرگونه سستی و یا شکست، لکه‌ای ناامیدکننده بوده و سرافکندگی در تاریخ هیئت مذاکره کننده و تاریخ عراق محسوب می‌شود که شما باید مسئولیت آن را بپذیرید.

رئیس ائتلاف فتح عراق در پایان نامه خود خطاب به مذاکره کنندگان کشورش گفت: به خدا توکل کنید و ملت با شماست و چشمان شهدا شما را همراهی می‌کند تا مژده پایان وظیفه نیرو‌های ائتلاف و تعیین جدول زمانی برای خروج آن‌ها را بدهید.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: