هنیه به سران ۴۰ کشور عربی و اسلامی نامه زد

کدخبر: 2355395

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به رهبران ۴۰ کشور عربی و اسلامی از آنها خواست تا برای مقابله با توطئه‌های دشمن صهیونیستی در گسترش اشغال مناطق فلسطینی اقدام کنند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا هرچه سریعتر برای مقابله با سیاست جنایتکارانه و نژادپرستانه گسترش اشغالگری‌های دشمن صهیونیستی در کرانه باختری و دره‌ها اقدام کنند.

هنیه در نامه‌ای به سران بیش از 40 کشور عربی و اسلامی اعلام کرد که طرح گسترش اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی یک تجاوز جدید در کنار سلسله جنایت‌های رژیم اشغالگر در طول تاریخ علیه ملت فلسطین و سایر ملت‌های منطقه بوده و یک خطر جدی برای حال و آینده فلسطین و امت عربی و اسلامی است.

وی از رهبران کشورهای عربی خوست تا برای حمایت از موضع یکپارچه فلسطین در رد همه پروژه‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در کرانه باختری و قدس و نیز توطئه‌های حذف مسئله فلسطین تحت نظارت و حمایت آمریکا٬ نشستی در سطح سران برگزار کرده و امنیت سیاسی و اقتصادی و دیپلماسی و رسانه‌ای برای حمایت از پروژه ملی فلسطینی را افزایش دهند.

اسماعیل هنیه همچنین در نامه خود بر ضرورت اتخاذ یک موضع واحد و قاطع در برابر این پروژه‌های دشمن اشغالگر و نیز حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که دولتهای اشغالگر افراطی در طول تاریخ جنایتکارانه خود از تلاش برای عادی‌سازی با برخی پایتخت‌های عربی و اسلامی در اجرای پروژه‌های اشغالگری خود در فلسطین مانند پروژه‌های شهرک‌سازی و یهودی سازی سوء استفاده کرده‌اند.

هنیه در ادامه افزود که ملت فلسطین هرگز در برابر این تجاوزات دست بسته نیست و با مقاومت کامل در برابر تروریسم صهیونیستی ایستادگی کرده و به دفاع از زمین و حقوق و مقدسات خود تا نابودی کامل رژیم اشغالگر و آزادسازی فلسطین پایبند است.

وی همچنین بر تعهد حماس به وحدت ملی به عنوان یک گزینه استراتژیک و آمادگی این جنبش برای هرگونه دیدار با رهبران فلسطینی به منظور توافق بر برنامه‌های ملی در جهت مقابله با خطراتی که زمین و حقوق فلسطینی‌ها را تهدید می کند٬ تاکید کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: