انتقاد سوریه از سکوت کشورهای عربی در برابر تحریم آمریکا

کدخبر: 2355357

وزارت خارجه سوریه از سکوت کشورهای عربی و دنیا در برابر اقدامات خصمانه آمریکا علیه سوریه انتقاد کرد.

وزارت خارجه سوریه اظهارات نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه را اعتراف آشکار واشنگتن به دست داشتن آمریکایی‌ها در ایجاد مشکلات برای مردم سوریه دانست و آن را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) امروز به نقل از منبع در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که اظهارات اخیر « جیمز جِفری» درباره اوضاع کنونی سوریه به منزله اعتراف صریح است مبنی بر این که دولت آمریکا در مشکلات ایجاد شده برای سوری‌ها دست داشته و تشدید تحریم‌ها علیه سوریه چهره دیگر جنگ علیه این کشور است؛ به ویژه اینکه نقشه خصمانه آن‌ها با شکست‌های متوالی بی‌تاثیر شده است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «تصریحات جفری بار دیگر تأکیدی است بر اینکه ایالات متحده آمریکا با دیده اسرائیلی‌ها به منطقه می‌نگرد؛ چرا که خواسته‌هایی که جفری در باره آن‌ها سخن می‌گوید، همان خواسته‌های قدیمی اسرائیل است که با هدف سیطره این [رژیم] بر منطقه مجدداً مطرح می‌شود».

وزارت خارجه سوریه از سکوت کشورهای عربی و دنیا در برابر اقدامات خصمانه آمریکا علیه سوریه انتقاد کرد و گفت: «اگر قانون بین‌المللی واقعی و همبستگی عربی وجود داشت، محاکمه آمریکا به دلیل همین سیاست‌هایش مسئله‌ای واجب می‌شد؛ سیاست‌هایی که شهروند سوری را در زندگی روزمره هدف قرار داده است».

کنگره آمریکا یازدهم دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸) بعد از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بالاخره به تصویب رساند و قرار است ۱۷ ژوئن (نه روز دیگر) مرحله اول آن اجرا شود که به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به این کشور است. آمریکایی‌ها این قانون را که به زعم خود در «حمایت از غیرنظامیان سوری» است، «سزار» نامیده‌اند.

با نزدیک شدن به اجرای این تحریم‌ها که دمشق آن‌ها را ظالمانه و با هدف به زانو درآوردن خود بعد از ۱۰ سال ناکامی و شکست واشنگتن می‌داند، ارزش پول ملی سوریه (لیره) به شدت کاهش یافته و همین امر باعث ایجاد اعتراضات در روزهای اخیر شده است.

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در واکنش به نوسانات قیمت ارز و تحولات اخیر سوریه، آن را نتیجه اقدامات خصمانه آمریکا علیه دولت سوریه دانست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: