تاکید بارزانی بر حل ریشه‌ای اختلافات باقیمانده با بغداد

کدخبر: 2355356

بارزانی بر ضرورت رفع اختلافات فی‌مابین به شکل عادلانه و ریشه‌ای و مبتنی بر قانون اساسی تاکید کرد.

«مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق بر حل ریشه‌ای اختلافات باقیمانده با بغداد تاکید کرد.

«مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان روز سه شنبه با هیئتی از ائتلاف بین المللی به ریاست ژنرال «جرالد استریکلند»، جانشین فرمانده ماموریت مشترک ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه درباره اهمیت تقویت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ائتلاف بین المللی و ارتش عراق برای مقابله با تهدیدهای تروریست‌های داعش گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع رسانی بارزانی گفت: «نخست‌وزیر منطقه کردستان امروز میزبان هیئتی از ائتلاف بین المللی به ریاست ژنرال استریکلند بود». بر اساس این بیانیه، در این دیدار که «استفان فاگن»، سرکنسول آمریکا در اربیل هم حضور داشت، درباره اهمیت تقویت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ائتلاف بین المللی و ارتش عراق برای مقابله با تهدیدهای تروریست‌های داعش گفت‌وگو شد.

دفتر اطلاع رسانی بارزانی گفت: «نخست وزیر منطقه کردستان بر فرآیند اصلاحات دولتی در زمینه‌های اداری و مالی و بخصوص اصلاحات در وزارت پیشمرگه تاکید کرد». در این بیانیه آمده است: «درباره روابط اربیل با دولت فدرال عراق در بغداد، بارزانی بر ضرورت رفع اختلافات فیمابین به شکل عادلانه و ریشه‌ای و مبتنی بر قانون اساسی تاکید کرد». جانشین فرمانده نیروهای ماموریت مشترک ائتلافبین المللی هم به نوبه خود بر اهمیت ادامه پشتیبانی و کمک به نیروهای پیشمرگه از سوی ائتلاف بین المللی و به خصوص در زمینه آموزش نظامی تاکید کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: