تکلیف اعتبارنامه تاجگردون در صحن مشخص می‌شود

کدخبر: 2355338

فارغ از نتیجه بررسی اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس، آنچه نیازمند اقدام فوری می باشد، این است که آرا موافقین و مخالفین اعتبارنامه تاجگردون و همچنین اسامی دونفر غائب جلسه شفاف اعلام شود.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: نشست ظهر امروز شعبه ۱۲ مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

پس از رای‌گیری بین اعضا نهایتا اعتبارنامه تاجگردون با ۷ رأی منفی و ۹ رأی مثبت به تأیید شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم رسید .

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در شعبه مذکور برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد و پس از طرح آن در صحن رای گیری بین نمایندگان مجلس انجام می‌شود.

فارغ از نتیجه بررسی اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس، آنچه نیازمند اقدام فوری می باشد، این است که آرا موافقین و مخالفین اعتبارنامه تاجگردون و همچنین اسامی دونفر غائب جلسه شفاف اعلام شود.

گفتنی است اعضای شعبه 12 مجلس شورای اسلامی عبارتند از: منصور آرامی از بندرعباس، پرویز اوسطی از قروه، علی اکبر بسطامی از ایلام، رضا تقی‌پور از تهران، فریدون حسنوند از اندیمشک، حسین خسروی از بیرجند، جعفر راستی از شبستر، علی رضایی از کنگاور، صحنه و هرسین، آرا شاهوردیان از مسیحیان ارمنی شمال ایران، منصور شکراللهی از کهنوج، مصطفی طاهری از زنجان، محمد علیپور از ماکو و چالدران، محمدباقر قالیباف از تهران، محمد کعب عمیر از شوش، احمد مرادی از بندرعباس، سید ناصری موسوی لارگانی از فلاورجان، روح‌الله نجابت از شیراز، علی نیکزاد ثمرین از اردبیل.

تصمیم‌گیری درباره اعتبارنامه دلخوش و تاج‌گردون در صحن علنی

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس شعبه دوازدهم در این باره به ایسنا گفت: دو نظر وجود دارد؛ یکی این‌که با تصویب اعتبارنامه‌ها در شعب نیازی به رای‌گیری درباره‌ی آنها در صحن علنی وجود ندارد که معترضین به اعتبارنامه‌ها منتقد به این رویکرد هستند؛ نظر دیگر هم این است که با توجه به این‌که در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لفظ تصمیم‌گیری ذکر شده بنابراین اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود داشته ولو در صورت تصویب در شعبه نیازمند رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره خاطر نشان کرد: نهایتا این رییس جلسه است که نظر اصلی را می‌دهد که آیا این اعتبارنامه‌ها نیاز به رای‌گیری در صحن علنی دارد یا نه.

در همین رابطه محمد علیپور سخنگوی شعبه ۱۲ و کمال علیپور سخنگوی شعبه ۱۰ (که اعتبارنامه تاج‌گردون و دلخوش در این شعب بررسی شده) در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کردند که با توجه به تصویب این اعتبارنامه‌ها در شعب مربوطه نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

نمایندگان معترض به برخی اعتبارنامه‌ها نیز در جلسات علنی گذشته مجلس در این باره تذکر می‌دادند که هیات رییسه نباید اقدام به تفسیر آیین نامه داخلی کند و اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود دارد در هر حال باید به رای مجلس گذاشته شود.

ارسال نظر: