قرنطینه خانگی در مسکو لغو شد

کدخبر: 2355318

شهردار پایتخت روسیه، دستور لغو رژیم خودانزوایی (قرنطینه خانگی) و کنترل رفت و آمد داخل شهری و برداشته شدن اکثر محدودیت‌ها در شهر مسکو در سه مرحله از امروز تا پایان ماه ژوئن ( ۲۰ خرداد الی سوم تیرماه) را صادر کرد.

"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو روز دوشنبه فرمان مربوط به لغو رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) و کنترل رفت و آمد داخل شهری از تاریخ 9 ژوئن (امروز-20 خرداد ماه) و همچنین برداشته شدن اکثر محدودیت‌ها برای فعالیت‌های تجاری در پایتخت در سه مرحله (از 9 ، 16 و 23 ژوئن) را امضا کرد.

به گفته وی، از روز سه‌شنبه، 9 ژوئن (20 خرداد ) رژیم خود انزوایی و کنترل رفت و آمد در خیابان‌های مسکو لغو می‌شود. برنامه ویژه در زمینه محدودیت پیاده روی شهروندان هم به همراه آنها لغو خواهد شد

در حکم شهردار مسکو آمده است: ساکنان پایتخت از جمله شهروندان بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، از این به بعد می توانند بدون محدودیت در خیابان‌ها تردد داشته باشند، به مشاغل خود پرداخته و از اماکن عمومی بازدید کنند.

سوبیانین یادآور شد که کارت‌های اجتماعی مجدد فعال خواهند شد و افراد ذی‌ نفع می توانند از حق سفر رایگان در وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

در متن دستور شهردار مسکو درباره لغو رژیم استفاده از دستکش و ماسک صورت و توصیه‌ها در خصوص رعایت فاصله اجتماعی و سایر موارد بهداشتی سخنی به میان نیامده است.

شهردار پایتخت روسیه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این شهر به روال عادی زندگی خود باز خواهد گشت، برای اینکه کلیه محدودیت‌های اصلی اعمال شده برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا به تدریج در طول ماه ژوئن با حفظ شرایط بهداشتی ضروری برداشته خواهند شد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی درباره تصمیم شهردار مسکو برای لغو محدودیت‌های اعمال شده در رابطه با گسترش ویروس کرونا، یادآور شد که روسای مناطق فدرال روسیه اختیار کامل دارند که با توجه به شرایط اپیدمیک در این باره تصمیم بگیرند و این مسئولیت بر عهده آنها و با صلاحدیدشان انجام می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: