وزیر دفاع آلمان: آمریکا نیروهایش را خارج نکرده است

کدخبر: 2355285

وزیر دفاع آلمان گفت تا کنون از سوی واشنگتن تأییدیه‌ای درخصوص نیروهای آمریکایی از این کشور دریافت نشده است.

«کرمپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفت تا کنون از سوی واشنگتن تأییدیه‌ای درخصوص نیروهای آمریکایی از این کشور دریافت نشده است.

کارن‌باوئر روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان گفت: «قصد ندارم درباره چیزی که تأییدی درخصوص آن دریافت نکرده‌ام گمانه‌زنی کنم».

وی افزود: «واقعیت این است که حضور نیروهای آمریکایی در آلمان به سود امنیت کل اتحاد ناتو و همچنین امنیت آمریکا است. این بنیانی است که همکاری‌های ما حول آن انجام می‌گیرند».

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت روابط دو کشور با مشکلاتی مواجه است و «ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است».

همچنین «پیتر بِیِر» هماهنگ‌کننده روابط فرا آتلانتیک در وزارت خارجه آلمان تصمیم ترامپ برای خارج کردن تعداد زیادی از نظامیان خود از آلمان را «غیرقابل قبول» دانست.

نشریه آلمانی «اشپیگل» چند روز پیش در این خصوص نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مقامات آلمانی را از دستور خود به منظور کاهش نیرو‌های آمریکایی در آلمان باخبر نکرده است.

مقامات آمریکایی روز جمعه به وال‌استریت‌ژورنال گفتند دستور ترامپ خواستار کاهش ۹۵۰۰ نفری نیروهای آمریکا در آلمان است. در حال حاضر ۳۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور اروپایی استقرار دارند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: