هیلاری؛ ترامپ بی‌مهر و بی‌کفایت است

کدخبر: 2355261

وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا و همچنین واکنش او به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید را به باد انتقاد گرفت.

هیلاری کلینتون، وزیر اسبق خارجه آمریکا، در جدیدترین صحبت‌های خود از دونالد ترامپ، رقیب خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) آمریکا انتقاد کرد و زمان به قدرت رسیدن او در کاخ سفید را «دوره شکست» نامید.

کلینتون در مصاحبه با روزنامه لس‌آنجلس تایمز با انتقاد شدید از ترامپ و نحوه اداره کشور، او را بی‌مهر و بی‌کفایت خواند.

او در ادامه با بیان آنکه ترامپ تا زمانی که مجبور نشد وجود ویروس کرونا را تایید نکرد، افزود: «او بعد از اعلام شیوع کرونا هم از این ویروس برای بوجود آوردن صحنه‌ای از رقابت استفاده کرد.»

کلینتون درباره قتل وحشیانه جورج فلوید، شهروند سیاهپوست، به دست پلیس آمریکا نیز گفت ابتدا تصور می‌کرده دونالد ترامپ ابراز همدردی کند، اما وقتی رئیس جمهور آمریکا شروع به صحبت کرد متوجه شده است که باز هم چنین چیزی پیش نخواهد آمد.

وزیر سابق خارجه آمریکا در این باره گفت: «حتی ذره‌ای از احساس همدردی در او مشاهده نمی‌شود تا بگوییم این مسئله قدری اهمیت داشته و نگران است. او حتی به خشونت و تهدید روی می‌آورد که باز هم نشان می‌دهد چه قدر او نیاز به کنترل دارد.»

او با اشاره به آنکه ماموران امنیتی مستقر در اطراف کاخ سفید با توسل به گاز اشک آور، معترضان اطراف کاخ سفید را متفرق کردند تا دونالد ترامپ بتواند به موقع برای گرفتنی ژستی مذهبی از کلیسای سنت جان دیدار کند گفت: «من اصلا چنین چیزی را درک نمی‌کنم. ما تاکنون چیزی مثل این را ندیده‌ایم. او مایه شرمساری است و من نمی‌دانم چطور انسان‌هایی که قلبشان می‌تپد و مغزشان کار می‌کند می‌توانند هنوز هم طرفدار او باشند.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: