امنیت سایبری برخی دستگاه‌ها آسیب پذیر است

کدخبر: 2355257

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: وضعیت امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.

سردار حسین باقری معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، در مراسم صدور گواهی امنیتی محصولات بومی حوزه فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت امن سازی در این حوزه، گفت: با وجود اینکه تفکیک کار در حوزه امنیت سایبری در سازمان فناوری اطلاعات، مرکز افتای ریاست جمهوری و پدافند سایبری صورت گرفته اما وضعیت امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.

وی افزود: قرار بود در هر دستگاه اجرایی و حاکمیتی یک گروه واکنش هماهنگی رخداد (گوهر) ایجاد شود اما پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که تنها دو دستگاه اجرایی این تشکیلات را دارند و سایر دستگاه‌ها به این موضوع توجهی نکردند.

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: برای مبارزه با تهدیدات و شناخت آسیب‌های دستگاه‌ها و مصون سازی در برابر تهدیدات فضای مجازی باید مرکز ماهر، مرکز افتا، سازمان پدافند غیرعامل کشور، گروه‌های گوهر و بخش خصوصی کار مشترک انجام دهند تا شاهد تحول اساسی در این بخش باشیم.

شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری سایبری را کاهش می‌دهد

سردار باقری اضافه کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات به معنای کامل راه بیافتد و شاهد داشتن سیستم عامل بومی، مرورگر بومی و جستجوگر بومی و مواردی از این دست داشتیم آسیب پذیری سایبری حتماً کمتر خواهد شد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در چند کمیته برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات کمک می‌کند که یکی از این کمیته‌ها به بحث امنیت می‌پردازد و امیدوارم با همکاری مشترک حداکثری شاهد رفع دغدغه‌های این بخش باشیم.

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها ضعیف است و باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود.

سردار باقری با بیان اینکه البته هر دستگاه باید مسئول امن‌سازی فضای سایبر خود باشد و مراکزی مانند افتا، ماهر و سازمان پدافند غیرعامل کشور نقش نظارتی داشته باشند، اظهار داشت: در این مورد می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی نیز برای حل مشکلات کمک گرفت.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: