امکان استفاده از تسهیلات جبرانی کرونا برای بخش درمان فراهم شود

کدخبر: 2355208

جهانگیری گفت: بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه پزشکان و کسانی که در امر بهداشت و درمان فعالیت دارند، نیز باید همانند سایر اصناف کشور امکان استفاده از تسهیلات مربوط به جبران خسارات ناشی از کرونا را داشته باشند.

جلسه بررسی مشکلات و مسائل جامعه پزشکی کشور عصر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به ویژه در جریان مقابله با بیماری کرونا،‌ گفت: مردم جز خیرخواهی از جامعه پزشکی و کادر درمانی خاطره دیگری به یاد ندارند و در مقطع مواجهه با بیماری کرونا، یک بار دیگر خیرخواهی و از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به اثبات رسید.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم همواره احترام ویژه ای برای پزشکان قائل هستند،‌ تصریح کرد: براساس نظرسنجی های انجام شده،‌ پزشکان در میان گروه های مرجع، جزو اولین گروه های مورد اعتماد مردم هستند و نگاه جامعه به کادر درمانی نگاهی مثبت و توام با احترام است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در عرصه بهداشت و درمان،‌ افزود: براساس گزارش ها، 110 نفر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در مقطع مقابله با کرونا به شهادت رسیدند که مردم همواره قدردان ایثار و فداکاری این عزیزان هستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش های ارائه شده از خسارات و آسیب های اقتصادی بخش بهداشت و درمان ناشی از شیوع کرونا گفت: بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه پزشکان و کسانی که در امر بهداشت و درمان فعالیت دارند، نیز باید همانند سایر اصناف کشور امکان استفاده از تسهیلات مربوط به جبران خسارات ناشی از کرونا را داشته باشند و دولت نیز نمی تواند آسیب های اقتصادی وارد شده به این بخش را نادیده بگیرد و حتماً باید از جامعه پزشکی کشور که در جریان مقابله با کرونا آسیب دیده اند، حمایت کرد.

در این جلسه حریرچی معاون کل وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گزارشی از مسائل و مشکلات پزشکان کشور در حوزه های مختلف ارائه کرد و به تشریح دغدغه های بخش بهداشت و درمان کشور به خصوص آسیب ها و خسارات ناشی از کرونا پرداخت.

در این نشست مصطفی معین رییس شورای عالی نظام پزشکی،‌ ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی و آقازاده رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی هر کدام گزارشی از مشکلات و مسائل پزشکان کشور مطرح کردند و پیشنهاداتی نیز برای حل این مسائل ارائه دادند.

در این جلسه که دبیر شورای عالی بیمه و پور اصغری معاون سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند،‌ مسائل و مشکلات پزشکان کشور به خصوص مسائل اقتصادی و آسیب های ناشی از کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات مقرر شد کارگروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه و با عضویت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور راهکارهای لازم برای حمایت و حل مسائل و مشکلات جامعه پزشکی کشور پیشنهاد گردد و نیز نحوه حمایت از پزشکان کشور که در جریان شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده اند، مورد ارزیابی قرار گیرد و پیشنهادات عملی ارائه شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: