چگونه تجهیزات مناسب برای مدرسه انتخاب کنیم

کدخبر: 2355145

هر خانواده ای دوست دارد فرزندنش در مدرسه ای با تجهیزات کامل درس بخواند، از امکانات پیشرفته بهره مند شده و به راحتی  دوره های تحصیلی را بگذارند. به همین دلیل مراکز آموزشی باید بتوانند تجهیزات مدارس مناسب را برای دانش‌آموزان خود فراهم کنند تا خیال خانواده ها بابت محیطی که فرزندشان در آن قرار می گیرد، راحت باشد.

نسیم آنلاین : هر خانواده ای دوست دارد فرزندنش در مدرسه ای با تجهیزات کامل درس بخواند، از امکانات پیشرفته بهره مند شده و به راحتی دوره های تحصیلی را بگذارند. به همین دلیل مراکز آموزشی باید بتوانند تجهیزات مدارس مناسب را برای دانش‌آموزان خود فراهم کنند تا خیال خانواده ها بابت محیطی که فرزندشان در آن قرار می گیرد، راحت باشد. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدرسه خوب فراهم کردن تجهیزات مدارس به بهترین حالت ممکن است.البته این نکته تنها مختص به مدرسه نیست. بلکه تمام مراکز اداری و آموزشی باید تلاش خود را برای فراهم کردن تجهیزات باکیفیت انجام دهند. تجهیزات مدارس با کیفیت هم بر روی ظاهر محیط و هم سلامتی افرادی که در آن فعالیت می‌کنند تاثیر بسیار خوبی دارد. اگر یک مدرسه دارای انواع میز و صندلی هایی باشد که به صورت تخصصی طراحی شده اند، فضای محیط از حالت کسالت در آمده و حتی مراجعه‌کنندگان در هنگام ورودشان به مدرسه احساس خوشایندتری خواهند داشت.

تجهیزات مدرسه و تاثیر آن بر روی خستگی دانش آموزان

بچه ها در طول روز مجبور هستند، ساعت های زیادی بر روی صندلی‌ها بنشینند. بنابراین طراحی متناسب و مفید نیمکت ها و صندلی ها باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در ساعات طولانی درس دچار خستگی نشوند و در راحتی کامل به یادگیری دروس تحصیلی بپردازند. یک طراحی پیشرفته و مناسب در تمام تجهیزات مدارس می‌تواند در بهبود چیدمان فضای آموزشی تاثیر بسیار خوبی بگذارد و از به خطرافتادن سلامتی افراد جلوگیری نماید. بنابراین بهتر است مدیران مدارس قبل از خرید تجهیزات مدارس در مورد آن تحقیق کافی انجام داده و با نگاه حرفه ای دست به انتخاب بزنند.

یک صندلی محصلی ‌استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

صندلی محصلی باید به گونه‌ای باشد که در هنگام نشستن فشاری بر روی کمر دانش‌آموزان و دانشجویان وارد نکند و آرامش لازم برای درس خواندن را فراهم نماید. بنابراین مدیران مدرسه برای فراهم کردن تجهیزات مدارس باید به نکات گفته شده در زیر دقت داشته باشند. صندلی محصلی باید متناسب با خصوصیات جسمی دانش آموزان طراحی و تولید شده باشد. زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان بر روی صندلی محصلی می نشینند، بدن آنها باید در وضعیت مناسبی قرار بگیرد که متاسفانه در حال حاضر برخی از نیمکت هایی که در مدارس و مراکز آموزشی استفاده می شود این ویژگی را ندارد. داشتن ویژگی های گفته شده در زیر برای صندلی محصلی کمک می کند تا دانش آموزان در ساعات طولانی مدرسه دچار خستگی کمتری شوند و تمرکز بیشتر داشته باشند:

  • دارای مقاومت بالا در محل نشستن
  • ایجاد احساس راحتی
  • داشتن وزن پایین به منظور جابجایی راحت
  • طراحی بر اساس اصول ارگونومی و استاندارد متناسب با فضای آموزشی
  • داشتن ابعاد و ارتفاع متناسب با سن و جنسیت دانش آموزان

نکات کلیدی در طراحی صندلی محصلی

برای ساخت صندلی محصلی یک سری نکات مهم باید در آن رعایت شود. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • پشتی صندلی باید طوری طراحی شود که ناحیه کمر را کاملا پر کند.
  • زاویه کفی صندلی متغیر باشد.
  • فاصل بین میز و صندلی متناسب باشد.
  • بهتر است برای رفع خستگی پا جای پا در ارتفاع مناسبی از زمین طراحی شود.
  • صندلی محصلی باید متناسب با تمام فعالیت هایی که دانش آموزان انجام می دهند، مانند نوشتن، خواندن، انجام فعالیت های دسته جمعی و غیره متناسب باشد.

صندلی صدفی و موارد کاربردی از آن

مطمئناً با مدل صندلی صدفی در مراکز و دانشگاه ها آشنا شده اید. این صندلی به خاطر طراحی زیبا در بسیاری از دکوراسیون های داخلی و تجهیزات مدارس به کار برده می شود. از آنجا که مقاومت بسیار بالایی دارد می توان از این مدل صندلی محصلی برای مدت های طولانی استفاده کرد. با برخی از کاربرد صندلی صدفی در بخش زیر آشنا می شویم.

صندلی صدفی ، مناسب برای مراکز آموزشی

صندلی صدفی را با طراحی راحتی که دارد می توان در مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه ها، کلاس های زبان و... به کار برد. این مدل صندلی (همانطور که در عکس مشاهده می کنید) دارای دستی آموزشی است تا دانش آموزان بتوانند به راحتی کتاب ها و جزوه های خود را بر روی آن قرار داده و یا در هنگام نوشتن از آن استفاده کند.

طراحی ارگونومی صندلی صدفی

صندلی صدفی مطابق با اصول ارگونومی طراحی شده و جزء تجهیزات مدارس مناسب برای دانش آموزان است که نشستن های طولانی مدت را برای آنها ممکن می سازد، بدون این که مشکل خاصی ایجاد شود. همچنین این مدل صندلی به صورت ردیفی نیز ساخته می شود که در عکس زیر مشاهده می کنید.

صندلی ام دی اف و ویژگی های آن

از گذشته در کلاس های آموزشی و تجهیزات مدارس این مدل صندلی را دیده ایم . در واقع صندلی ام دی اف از چوب ام دی اف که نوعی تخته فیبر است ساخته شده و برای زیبایی و دوام بیشتر برای آن روکش قرار گرفته است. این مدل صندلی ها با رعایت اصول ارگونومی به صورت تک یا چند نفره ساخته می‌شود.

انواع صندلی ام دی اف

صندلی ام دی اف با توجه به نیاز مدارس به صورت های مختلف ساخته می شود. استراکچرهای فلزی آن باعث شده است که دوام و عمر بیشتری داشته باشد و بتواند وزن بیشتری را تحمل کند.

صندلی ام دی اف کف و پشت قوس دار

این مدل صندلی دارای کف و پشت از جنس ام دی اف و حالت قوس دار می باشد که راحتی دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم می کند. به دلیل دسته دار نبودن این صندلی می توان در کنار میز های جدا و یا به عنوان صندلی معلم و استاد در تجهیزات مدارس از آن استفاده نمود.

صندلی ام دی اف دسته دار

این مدل صندلی ام دی اف مانند مدل قبلی است با این تفاوت که دارای دسته آموزشی می باشد تا دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند بر روی آن به راحتی جزوه های خود را بنویسند.

صندلی ام دی اف چند نفره

مدل صندلی ام دی اف چند نفره مانند مدل دسته دار است با این تفاوت که برای نشستن چند نفر طراحی شده است.

کلام آخر

قطعا نمی توان سلامت جامعه را فدای آموزش کرد. سلامتی فرزندان و دانش آموزان در آینده کشور سیار اهمیت فوق العاده ای دارد. بنابراین مدارس و دانشگاه ها باید حداکثر تلاش خود را برای فراهم کردن بهترین تجهیزات مدارس و نیمکت های با کیفیت انجام دهند.

ارسال نظر: