دلیل استعفای العامری از پارلمان عراق اعلام شد

کدخبر: 2355130

سخنگوی رسمی ائتلاف الفتح در پارلمان عراق یه تشریح دلیل استعفای «هادی العامری» از پارلمان عراق پرداخت.

«احمد الاسدی» سخنگوی رسمی ائتلاف الفتح در پارلمان عراق یه تشریح دلیل استعفای «هادی العامری» رئیس این ائتلاف از عضویت در پارلمان عراق پرداخت.

«احمد الاسدی» طی نشستی خبری در ساختمان پارلمان عراق گفت: «العامری بر حضور در جلسات پارلمان اهتمام داشت، به خصوص جلساتی که قرار بود در آن تصمیم‌های مهمی گرفته شود. اما مشغولیت او به بسیاری از مسائل سیاسی موجب شد نتواند در دیگر جلسات حضور یابد».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، وی افزود: «با توجه به یکپارچگی ائتلاف الفتح در داخل پارلمان العامری تصمیم گرفت که استعفا دهد و عبدالکریم الانصاری را جایگزین خود در ائتلاف الفتح و عضو پارلمان عراق کند».

سخنگوی ائتلاف الفتح پارلمان عراق گفت: «هنوز چهار یا پنج کرسی در پارلمان است که خالی است و باید تکلیف آنها هم روشن شود تا پارلمان بتواند با همه اعضای خود به نقش نظارتی خود عمل کند».

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران الحشد الشعبی عراق امروز (شنبه) به طور رسمی استعفای خود را تسلیم «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان کرد.

الحلبوسی رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست وی برای کناره‌گیری، موافقت کرد. در جلسه امروز پارلمان برای رأی به وزرای باقی مانده مصطفی الکاظمی نیز «عبدالکریم یونس عیلان» به نمایندگی از هادی العامری رأی داد.

ائتلاف الفتح در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ توانسته بود با کسب ۴۷ کرسی پس از ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، بیشترین آراء را به خود اختصاص دهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: