عملیات یگان هواناوهای آمریکا در خلیج‌فارس

کدخبر: 2355100

یگان هواناوهای آمریکا حاضر در خلیج فارس به تازگی عملیاتی را در خلیج فارس برگزار کردند.

رسانه‌ها از عملیات اخیر برخی یگان‌های نیروی دریایی آمریکا حاضر در خلیج فارس خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» یگان هواناوهای آمریکا حاضر در خلیج فارس به تازگی عملیاتی را در خلیج فارس برگزار کردند. این هواناوها عملیات رزمی خود را نزدیک کشتی آبی خاکی «یو اس اس نیویورک» برگزار کردند. از هواناوهای نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه برای انتقال تجهیزات، بار و پرسنل از دریا به ساحل ستفاده می‌شود.

این یگان از نیروی دریایی آمریکا متعلق به ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور مستقر در بحرین سال‌ها به بهانه حفظ تردد دریایی و حمایت از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در منطقه حضور دارد.

چندی قبل شبکه خبری «الجزیره» به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در تاریخ‌های نوزدهم و بیست‌ویکم ماه می (سی‌ام فروردین و یکم اردیبهشت) در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار شده است. پنتاگون در این زمینه مدعی شد که این رزمایش‌ها با هدف افزایش توانمندی‌های نیروهای آمریکا برای حفظ امنیت دریایی و امنیت شرکای ما در خلیج [فارس] در برابر هرگونه تهدیدی بوده است

صفحه توئیتری شبکه الجزیره در این باره نوشت که نظامیان آمریکایی در این رزمایش‌ها با استفاده از مهمات جنگی، حملات دقیق به اهدافی که کشتی‌های جنگی آنها در خلیج فارس را تهدید کند، تمرین کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز چند هفته پیش در توئیتر نوشته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: