استعلام سابقه بیمه + لیست سابقه بیمه سال 99

کدخبر: 2355091

برخی تصور می کنند روش استعلام سابقه بیمه سال 99 با دیگر سال ها متفاوت است. این در حالی است که تفاوتی در این امر وجود ندارد و همچنان پیش نیاز استعلام سابقه بیمه سال 99 در سایت تامین اجتماعی، ثبت نام در این سایت است. بنابراین اگر می خواهید از سابقه بیمه ای خود استعلام بگیرید، باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید. اگر در سال گذشته در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده اید، هم اکنون برای استعلام سابقه بیمه سال 99 دیگر نیاز به ثبت نام مجدد ندارید. البته شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز

نسیم آنلاین : برخی تصور می کنند روش استعلام سابقه بیمه سال 99 با دیگر سال ها متفاوت است. این در حالی است که تفاوتی در این امر وجود ندارد و همچنان پیش نیاز استعلام سابقه بیمه سال 99 در سایت تامین اجتماعی، ثبت نام در این سایت است. بنابراین اگر می خواهید از سابقه بیمه ای خود استعلام بگیرید، باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید. اگر در سال گذشته در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده اید، هم اکنون برای استعلام سابقه بیمه سال 99 دیگر نیاز به ثبت نام مجدد ندارید. البته شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن کارپرداز به راحتی به سوابق بیمه خود دسترسی داشته باشید.

سابقه بیمه سال 99 را چگونه استعلام بگیرم؟

برای استعلام سابقه بیمه سال 99 باید با داشتن بسته اینترنت و مراجعه به وب سایت تامین اجتماعی، در سایت تامین ثبت نام کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، دیگر نیازی به ثبت نام مجدد نیست. بنابراین به آدرس registration/portal/9090:ir.tamin.auth مراجعه کنید. روی گزینه ثبت نام در زیر کادر سفید رنگ کلیک کنید تا صفحه ثبت نام برای شما باز شود. در صفحه ثبت نام به عنوان اطلاعات اولیه باید شماره ملی، شماره تلفنی که به نام خودِ شماست و نوع اپراتور تلفن همراهتان را مشخص کنید و در نهایت گزینه ثبت نام را کلیک کنید. در صفحه بعدی هر فیلدی را که می بینید، پر کنید. پر کردن تمام فیلدهایی که می بینید، الزامی است. اما در پر کردن فیلد شهر/ استان دقت بیشتری کنید تا در نهایت با مشکل روبه رو نشوید. این فیلد را مطابق اولین شهری که سابقه کاری شما مربوط به آن است، انتخاب کنید.

سپس گذرواژه اختصاصی خود را انتخاب کنید. این گذرواژه را یا بر اساس مقررات سایت انتخاب کرده و یا از میان پیشنهادات سایت برگزینید. سوالات پایین صفحه ثبت نام را هم به صورت جداگانه پاسخ بدهید و به مرحله بعد بروید. در مرحله بعدی یک بار دیگر اطلاعات درج شده را مرور و نهایتا اطلاعات را تایید کنید و منتظر پیامک سازمان تامین اجتماعی بمانید. اگر برای ورود به سامانه تامین اجتماعی به شما خوش آمد گفته شده باشد، می توانید از طریق صفحه کاربری خود، سابقه بیمه سال 99 را استعلام بگیرید. در غیر این صورت باید همراه با کارت ملی و دفترچه بیمه به یکی از شعب و کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

بعد از ثبت نام موفق به کمک گذرواژه و نام کاربری خود وارد سایت تامین اجتماعی شوید. سپس در صفحه اصلی سایت، به ترتیب روی گزینه های "بیمه شدگان"، "خدمات سابقه" و "کلیه سوابق" کلیک کنید و سوابق خود را مشاهده کنید.

مشاهده سابقه بیمه سال 99 با کد دستوری

بعد از ثبت نام در سایت تامین، می توانید به کمک کد دستوری هم از سابقه بیمه سال 99 استعلام بگیرید. پیش نیاز استفاده از کدهای دستوری، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی است. اگر مشترک همراه اول هستید، کد #۱۴۲* را وارد کنید. اگر مشترک ایرانسل هستید، کد #۱۴۲۰*۴* را وارد کنید و اگر مشترک رایتل هستید، کد #۱۴۲۰*۴* را وارد کنید. سپس در منوی ظاهر شده گزینه 1 مربوط به استعلام را وارد کنید تا منوی استعلام برای شما باز شود. برای مشاهده سابقه بیمه سال 99 گزینه اول یا همان "آخرین سابقه" را وارد کنید. سپس کد ملی خود را وارد کنید و منتظر پاسخ سامانه بمانید.

مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه

اگر به هر دلیل برای استعلام سابقه بیمه سال 99 موفق به ثبت نام نشدید، باید به صورت حضوری به یکی از شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه کنید. همراه داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه برای پیگیری موضوع الزامی است. در هر یک از شعب بیمه تامین اجتماعی هم می توانید مشکل ثبت نام در سایت بیمه را پیگیری کنید و هم به صورت حضوری از سابقه بیمه سال 99 استعلام بگیرید.

مشاهده سوابق بیمه در اپلیکیشن کارپرداز

شما می توانید در اپلیکیشن کارپرداز به راحتی این مراحل را انجام داده و از سوابق بیمه خود آگاه شوید. همین طور سایر خدمات چون دریافت و مشاهده خلافی خودرو ، خرید طرح ترافیک، استعلام قیمت سیم کارت دست دوم، محاسبه حقوق بازنشستگی و غیره را نیز در این اپلیکیشن خواهید داشت.

ارسال نظر: