میلیاردرهای آمریکا در دوران کرونا ثروتمندتر شدند

کدخبر: 2355086

علی‌رغم این که بیش از ۴۲ میلیون آمریکایی از آغاز بحران کرونا درخواست بیمه بیکاری ثبت کرده‌اند، در همین ۱۱ هفته، ثروت ثروتمندان آمریکا نیم تریلیون دلار افزایش یافته است.

علی‌رغم اینکه بیش از ۴۲ میلیون آمریکایی از آغاز بحران کرونا درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند، در همین ۱۱ هفته، ثروت ثروتمندان آمریکا بیش از نیم تریلیون دلار بالاتر رفته است.

طبق گزارش جدید مؤسسه مطالعات سیاست‌گذاری (آی‌پی‌اس) ثروت میلیاردرهای آمریکا در بازه ۱۸ مارس تا ۴ ژوئن ۵۶۵ میلیارد دلار یا بیش از ۲۰ درصد رشد کرده است.

در این گزارش آمده است که تا ۴ ژوئن، کل ثروت میلیاردرهای آمریکا ۳.۵۱۲ تریلیون دلار بوده است. در این گزارش همچنین اشاره شد که ۱۶ میلیاردر جدید نسبت به دو ماه گذشته به فهرست میلیاردرهای آمریکا اضافه شده است.

۴ میلیاردر برتر آمریکا، جف بزوس از آمازون، مارک زوکربرگ از فیسبوک، ایلان ماسک از تسلا و سرگی برین از گوگل، روی هم رفته در این مدت ۹۴.۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شده‌اند.

طبق این گزارش همسر سابق جف بزوس، کمتری بزوس، و مؤسس مایکروسافت، بیل گیتس، به ترتیب ۱۲.۶ میلیارد دلار و ۱۱.۸ میلیارد دلار ثروتمندتر شده‌اند.

ارسال نظر: