آیت‌الله سیستانی در پی شیوع کرونا در عراق پیام داد

کدخبر: 2355066

در پی شیوع کرونا در عراق، دفتر مرجع عالی‌قدر شیعیان این کشور با انتشار پیامی خطاب به مردم، آن‌ها را به رعایت اصول بهداشتی دعوت کرد.

دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق، امروز در پی شیوع گسترده کرونا در عراق با انتشار پیامی خطاب به مردم این کشور، آن‌ها را به رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان برای عبور از این مرحله سخت دعوت کرد.

در این پیام آمده است: «خطاب به همه مردم عراق، در این روز‌های سخت که شمار مبتلایان به کرونا به طور بی سابقه‌ای در مناطق مختلف، به ویژه در بغداد، افزایش یافته است بار دیگر از شما می‌خواهیم بیشتر احتیاط کنید و بر لزوم توجه به دستورات پیشگیری تاکید می‌کنیم که طرف‌های ذیربط به آن سفارش می‌کنند، از جمله پرهیز از تماس با دیگران و حفظ فاصله معین، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها با مواد ضد عفونی کننده و شوینده ها.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پایبندی به این اقدامات و کار‌های مشابه، به گفته کارشناسان، تاثیر چشمگیری در جلوگیری از شیوع این بیماری و کاهش آمار مبتلایان دارد. رعایت این امور بسیار مهم و ضروری بوده و نادیده گرفتن و بی توجهی به آن درست نیست، به ویژه با وجود مشکلات و امکانات محدود کشور برای مراقبت از شمار رو به افزایش مبتلایان که بسیاری از بیمارستان‌ها را فرا گرفته است.»

در این بیانیه تاکید شده است: «مسئولیت جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری بر عهده همه شهروندان و مسئولان است و همه باید این مسئولیت بزرگ را عهده دار شده و برای عبور از این مرحله سخت با کمترین تلفات و پیامد‌ها همکاری کنند.»

دفتر آیت الله سیستانی افزود: «باید به خاطر داشته باشیم همه پزشکان و کادر درمان برای مداوای بیماران و مراقبت از آنان متحمل زحمات بسیاری می‌شوند. آن‌ها و خانواده هایشان دست به گریبان رنج و مشکلات بسیاری هستند و جانشان را در این راه به خطر می‌اندازند. شمار مبتلایان در بین کادر درمان اخیرا افزایش یافته است و باید همگان با رعایت اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس تلاش کنند تا از مشکلات کادر درمان و تحمیل بار اضافه به آن‌ها بکاهند.»

این دفتر در ادامه اضافه کرد: «ما با تکریم (از کادر پزشکی و درمان) دستان آن‌ها را به گرمی می‌فشاریم و از زحمات و فداکاری‌های عظیم آن‌ها در راه خدمت رسانی به ملتشان و عمل به مسئولیت دینی، ملی و انسانی تقدیر و تشکر می‌کنیم. از خداوند بزرگ می‌خواهیم آنان را حفظ کند و پاداش فداکاری آن‌ها را با خیر و سلامت و برکت دهد و به بیماران شفای عاجل عنایت فرموده و بلا و بیماری را از همگان دور کند.»

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: