میزان محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین حد در طول یک سال رسید

کدخبر: 2355059

طبق نتایج نظرسنجی هیل/ هریس ایکس، همزمان با گسترش اعتراضات در آمریکا میزان محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور با کاهشی ۶ درصدی، به ۴۴ درصد رسیده است.

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در بحبوحه ناآرامی‌های گسترده و بلاتکلیفی اقتصادی، میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه گذشته شش درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در طول یک سال رسید.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که این هفته از سوی هیل و هریس ایکس انجام شده است نشان می‌دهد که تنها ۴۴ درصد از رای دهندگان از عملکرد ترامپ راضی اند و ۵۶ درصد از عملکرد وی ناراضی بوده اند.

بر اساس این نظرسنجی، این نخستین بار است که میزان محبوبیت ترامپ از ماه مارس به زیر ۵۰ درصد رسیده است و این کمترین میزان محبوبیت در یک نظرسنجی در طول یک سال است.

آخرین بار که میزان محبوبیت ترامپ به ۴۴ درصد کاهش یافته بود ماه مه سال ۲۰۱۹ بود و این در حالی بود که پایین‌ترین میزان محبوبیت در نظرسنجی هیل و هریس نیز دو ماه قبل بود که ۴۳ درصد بود.

این نظرسنجی جدید بین دوشنبه تا پنجشنبه این هفته و در جریان ادامه اعتراضات در شهر‌های بزرگ بخاطر مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست غیرمسلح، که هفته گذشته به دست پلیس مینیاپولیس در هنگام بازداشت کشته شد، انجام شده است.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و بین دو هزار و ۸۲۷ نفر بین تاریخ اول تا چهارم ژوئن انجام شد.

در حالی که بسیاری از معترضان به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده اند، تظاهرات گاهی به خشونت کشیده شده است و درگیری‌های زیادی با پلیس و مواردی از خرابکاری و غارت در چندین شهر صورت گرفته است.

طبق نتایج نظرسنجی اخیر رویترز و ایپسوس، بیش از ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با رویکرد ترامپ در برخورد با اعتراضات موافق نیستند و ۴۰ درصد از این تعداد نیز «قویا» با آن مخالف کرده اند.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید پی بی اس و ان پی آر- ماریست نیز از هر ۱۰ آمریکایی بیش از شش نفر این اعتراضات را قانونی می‌دانند و ۶۷ درصد از رای‌دهندگان نیز فکر می‌کنند که ترامپ اکثر این تنش‌ها را افزایش داده است.

اعتراضات علیه وحشیگری پلیس در بحبوحه همه‌گیری چند ماهه کرونا صورت گرفته است که منجر به مرگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا و خسارات گسترده اقتصادی شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: