اتحادیه اروپا: از بکارگیری خشونت مفرط در آمریکا شوکه‌ایم

کدخبر: 2354956

اتحادیه اروپا اعلام کرد از بکارگیری مفرط خشونت در مسأله جورج فلوید در آمریکا شوکه شده است.

اتحادیه اروپا در واکنش به حوادث جاری آمریکا اعلام کرد از بکارگیری مفرط خشونت در پرونده مرگ جورج فلوید در آمریکا شوکه شده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد مرگ جورج فلوید ناشی از سوء استفاده از قدرت بوده و کشور‌های عضو این اتحادیه (که شمار آن‌ها ۲۷ عدد می‌رسد) از این مسأله شوکه و هراسان شده اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: به مانند مردم آمریکا، ما نیز از مرگ جورج فلوید شوکه و هراسان شده ایم.

وی در ادامه افزود: مسئولان نظم و قانون نباید از ظرفیت هایشان در مسیری استفاده کنند که در مرگ ناخوشایند جورج فلوید استفاده شد. این، سوء استفاده از قدرت بوده و باید محکوم شود.

او همچنین تأکید کرد کشور‌های اروپایی از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می‌کند و ما نیز خشونت و هرنوع نژادپرستی را محکوم کرده و خواهان کاهش تنش‌ها هستیم.

جوزپ بورل همچنین اعلام کرد: ما به قدرت آمریکایی‌ها به منظور گرد آمدن در کنار یکدیگر با هدف التیام بخشی به این مسأله به عنوان یک ملت و نیز بررسی این موضوع مهم در طول این زمان‌های حساس اطمینان داریم.

او در ادامه افزود: جان تمامی انسان‌ها مهم است؛ همچنانکه جان سیاهپوستان نیز مهم است.

جوزپ بورل تصریح کرد: تمامی جوامع باید در برابر استفاده مفرط زور هوشیار بوده و اطمینان حاصل کنند اقدامات پلیس در چارچوب قوانین و حقوق بشر انجام می‌شود.

گفتنی است هزاران نفر در سرتاسر دنیا در اعتراض به مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس جان خود را از دست داد، تا کنون دست به تظاهرات زده اند.

ناآرامی‌های آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست، را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد. پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این حادثه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: