سردار پاکپور: اقتدار سپاه ضامن امنیت کشور است

کدخبر: 2354953

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت:ا قتدار سپاه ضامن امنیت کشور است و با اتکا به خداوند و رزمندگان شجاع اجازه نخواهیم داد امنیت و عظمت کشور خدشه دار شود.

مراسم معارفه فرمانده جدید تیپ صاحب الامر (عج) قزوین روز سه شنبه با حضور سردار محمد پاک پور فرمانده نیروی زمینی سپاه کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان، محمد قاسمی دادستان و جمعی از فرماندهان، پیش کسوتان، رزمندگان دفاع مقدس در محل تیپ ۸۲ صاحب الامر قزوین برگزار شد.

سردار محمد پاک پور در این مراسم گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و شجاعت رزمندگانی است که از خون خود گذشتند تا انقلاب اسلامی بماند و ما قدردان خدمات آنها هستیم.

وی بیان کرد: دشمنان هرگز از توطئه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی دست برنداشته اند و اگر اقتدار امروز نیروهای نظامی و سپاه نبود باید منتظر نقشه‌های نظامی دیگری می‌شدیم اما این جسارت از دشمن گرفته شده است.

سردار پاکپور تصریح کرد: دشمنان با دسیسه‌های متعدد در مرزهای کشور بویژه شمال غرب و شرق تلاش کردند امنیت ما را زیر سوال ببرند اما حضور سپاهیان شجاع و مؤمن ما موجب شد این خیال باطل دشمن را خنثی کنیم.

اقتدار سپاه ضامن امنیت کشور است

فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: سپاه ضامن امنیت کشور است و اجازه نخواهد داد حتی احساس نا امنی در کشور ایجاد شود و با اقتدار و شجاعتی مثال زدنی تحت امر ولی فقیه با هر گونه توطئه دشمن مقابله می‌کند.

وی گفت: آمادگی نظامی و دفاعی کشور مهمترین عامل بازدارندگی است و ایران اسلامی در اوج آمادگی است.

سردار پاک پور گفت: شک نکنید هر جا دشمن احساس کند ما ضعف داریم از همان نقطه ورود می‌کند ولی هر جا قوی باشیم جرأت عرض اندام نخواهند داشت و این رویکرد در موضوع عین الاسد کاملاً مشهود بود که نتوانست مقابله کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: دشمنان نظام می‌دانند امروز هر حرکتی که علیه ایران صورت گیرد با اقتدار بیشتری پاسخ خواهند گرفت و اعلام می‌کنیم در صورت هر گونه شیطنت روش مقابله ما به صورت مستقیم با آمریکا و یا به صورت نیابتی است و پاسخ محکمی متناسب با هر دسیسه و توطئه روی میز داریم.

وی گفت: اگر دشمن می‌دانست ما توان پاسخگویی مناسب در زمینه‌های مختلف را نداریم حتماً علیه ما اقدام نظامی می‌کرد و تروریست‌ها اگر می‌فهمیدند ما پاسخ دندان شکن نداریم شک نکنید حتماًً آرامش ما را می‌گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: پاسخ امروز ما به جسارت‌های دشمنان هم در محل اقدام و هم مبدا و محل قرار تروریست‌ها و بانیان منطقه‌ای است.

وی اضافه کرد: امنیت امروز ما در شمال غرب، شمال و شرق کشور به لطف شجاعت و حضور سپاه است و این اقتدار به لطف الهی و با وجود فرماندهان ولایی ادامه دارد.

افزایش فشار آمریکا به کشورهای همسایه

سردار پاک پور گفت: خبر داریم که فشار آمریکا به کشورهای همسایه برای آن که علیه ما باشند افزایش یافته و تهدید کرده اگر با استکبار همکاری نکنند دست حمایتش را از دولت‌های دست نشانده بر خواهد داشت و این رویکرد نشان می‌دهد آمریکا در استیصال کامل است.

وی اضافه کرد: دشمن در سال گذشته برای ناامن کردن شمال غرب و جنوب کشور برنامه‌های زیادی داشت که به لطف الهی و هوشیاری نیروهای سپاه خنثی شد و امسال هم مجدداً حرکت وسیعی در کشورهای هم جوار برای تجهیز، آموزش و پشتیبانی از تروریست‌ها آغاز کرده اند تا مرزها و شهرهای پیرامونی آن را نا امن کنند که کور خوانده اند.

برندی که به رخ می کشیم امنیت کشور است

سردار پاک پور اظهار داشت: قبول داریم در اقتصاد و معیشت مردم مشکل داریم اما ادعا می‌کنیم مهمترین برند ما امنیت و اقتدار نظامی کشور است که به پاس خون شهدا و شجاعت رزمندگان به دست آمده است.

وی گفت: با ترورهای کور در نقاط مرزی فکر می‌کنند نتیجه می‌گیرند و مردم را می‌ترسانند اما همچنان ایران اسلامی امن ترین کشور جهان است.

تیپ ۸۲ صاحب الامر قزوین توانمند و چابک است

پاک پور با تقدیر از خدمات تیپ ۸۲ صاحب الامر استان قزوین یادآور شد: تیپ شما بسیار چابک، مأموریت پذیر، آماده و توانمند است و در این شرایط باید سطح کمی و کیفی نیرو و آمادگی رزمی خود را ارتقا بخشید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: لازم است در این شرایط آمادگی رزمی، جسمی، دفاعی، نظامی و عقیدتی خود را تقویت کنید تا حلقه باز دارندگی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تقویت شود.

وی بیان کرد: با اقتدار نظامی باید بتوانیم همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را بر هم بزنیم و هوشمندانه پیش برویم.

پاک پور افزود: شهدای قزوین نقش اساسی در عملیات شمال غرب کشور داشتند و گردان تکاور تیپ صاحب الامر (عج) خوش درخشید و شهید حسن پور یک نمونه شاخص رزمندگان شجاع این تیپ بود.

وی اظهار داشت: تیپ ۸۲ صاحب الامر قزوین از یگان‌های درخشان و باسابقه سپاه است که در دفاع از انقلاب اسلامی نقش برجسته داشته و رزمندگان شجاعی در این تیپ بودند که کارهای بزرگی را رقم زدند.

پاک پور گفت: تیپ ۸۲ صاحب الامر هر جا که لازم بود در صحنه حضور داشت و مشارکت می‌کرد و در مشکلات داخلی و کشورهای پیرامونی و تعدی استکبار به حرمین شریفین به عنوان مدافعان ولایت و مدافعان حرم نیز موفق عمل کرده است.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سرهنگ آذربایجانی فرمانده سابق، سردار مهرداد افروزی به عنوان فرمانده جدید تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین معرفی شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: