افزایش خرید «اسپری فلفل» در آمریکا

کدخبر: 2354949

همزمان با تشدید اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، رسانه‌ها از افزایش تصاعدی خرید اسپری فلفل در سایت آمازون خبر دادند.

یک هفته بعد از آغاز اعتراضات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل نژادپرستانه شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله ساکن مینیاپولیس، سفارش‌ها برای خرید اسپری فلفل و تجهیزات دفاع شخصی در آمریکا زیاد شده است.

روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی خبر داد: «به موازات ادامه اعتراضات در اقصی نقاط ایالات متحده، خریداران (سایت) آمازون دارند مقادیری بیشتری اسپری فلفل می‌خرند».

طبق این گزارش، یک قوطی اسپری فلفل که قیمتش ۹.۴۸ دلار است، دوشنبه (دیروز) به پرفروش‌ترین کالاهای بخش ورزش و کالاهای مربوط به خارج از منزل سایت آمازون تبدیل شد.

بنا بر اطلاعات فروش‌های سایت آمازون، اسپری فلفل جای تیشرت‌های ورزشی را در رتبه اول کالاهای پرفروش را گرفت.

تجیهزات پوشاننده دهان و گردن، در دوره همه‌گیری ویروس کرونا رتبه دوم پرفروش‌های سایت آمازون را در اختیار داشت.

ایندیپندنت در گزارش خود از رجوع خریداران آمازون در آمریکا به تجهیزات و محصولات دفاع شخصی از قبیل اسپری فلفل و توصیه هایی آنها در شبکه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر در این باره خبر داد.

طبق این گزارش، به دنبال مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس که به دلیل اقدام مامور پلیس در قرار دادن زانوی خود روی گردن او به مدت حدود ۹ دقیقه صورت گرفت، اعتراضات شهرهای آمریکا را درنوردیده است.

ایندیپندنت نوشت: «برخی از معترضان روی به خشونت آورده‌اند و دست به غارت کسب و کارها و آتش زدن سازه‌ها و خودروها زده‌اند».

این رسانه از رجوع به شرکت «سیبر» (Sabre Corporation) که سازنده تفنگ‌های بی حس کننده و دیگر تجهیزات مورد استفاده نیروهای پلیس آمریکا است، خبر داد اما این شرکت از اظهارنظر درباره فروش اسپری اجتناب کرد و سخنگوی شرکت آمازون هم صحبتی در این باره نکرد.

از نظر ایندیپندنت، «افزایش خرید اسپری فلفل نشان می‌دهد که اعتراضات در مناطق مختلف کشور (آمریکا) در حال تاثیر گذاشتن بر تقاضاهای مصرف است».

افزایش تقاضا برای خرید اسپری فلفل در آمریکا در حالی صورت گرفته که اعتراضات سراسری در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» توسط مامور پلیس سفید پوست مینیاپولیس از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: