اولین انتقاد اقتصادی قالیباف از دولت

کدخبر: 2354927

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم ارائه برنامه مشخص و مدون دولت برای عبور از مشکلات اقتصادی سال ۹۹ و کسری بودجه انتقاد کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز ( سه شنبه 13 خرداد 99) در جریان ارائه گزارش دولت در خصوص شاخص‌های کلان اقتصادی در اجرای بند 8 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حتماً همکاران بنده منکر مواردی که دولت زحمت می‌کشد و کارهایی که انجام می‌دهد نیستند و اتفاقا قدردان آن هستند.

وی افزود: نکته‌ای که همه ما باید به آن توجه کنیم این است که واقعیت‌هایی داریم که از خواسته‌های اساسی مردم، نظام و مقام معظم رهبری هم بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای انقلاب هم این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم و به هر حال ما از امکان نفت که یک ابزار فشار برای ما است رهایی پیدا کنیم. حال دشمن در این حوزه تصمیمی گرفته است که باید این تهدید به فرصت تبدیل شود.

قالیباف افزود: دغدغه اساسی ما این است که چرا که یک برنامه مشخص، مدون و راهکار روشنی برای عبور از مشکلاتی که دولت برای سال 99 ذکر کرد؛ ازجمله بحث کسری بودجه ارائه نشده است. باید مشخص شود که چگونه از این مشکلات باید رهایی پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر این اضافه کرد: بنده معتقدم روش‌هایی برای مشکلات مذکور وجود دارد. متأسفانه در جلسه امروز در حوزه کاهش هزینه‌ها و اصلاح سیاست‌های مالیاتی حرفی زنده نشد که باید فکری به حال این موضوعات شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: