شکایت سوریه از آمریکا به علت سوزاندن زمین‌های زراعی

کدخبر: 2354897

نماینده سوریه این اقدام آمریکا را جنایت و نماد تروریسم اقتصادی جدیدی خواند که این نیروها در حق ملت سوریه مرتکب می‌شوند.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه و رژیم صهیونیستی از مرحله جنگ نیابتی با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی فرامرزی و شبه نظامیان جدایی طلب به جنگ مستقیم از طریق تجاوز و اشغالگری نظامی مستقیم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نماینده سوریه تاکید کرد که این کشورهای متجاوز به سرقت، چپاول و تخریب منابع طبیعی و منابع انرژی سوریه و قطع آب و سوزاندن محصولات کشاورزی و اعمال تحریم‌های اقتصادی یکجانبه بیشتر علیه ملت سوریه روی آوردند.

الجعفری در شکایتی رسمی که به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت علیه دولت‌های برخی کشورهای عضو سازمان ملل و در راس آن آمریکا، انگلیس فرانسه، ترکیه و رژیم اشغالگر صهیونیستی ارائه کرد گفت که نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه عمدا محصولات زراعی در منطقه الجزیره سوریه را به آتش می‌کشند تا سبد غذایی سوریه را از نعمت‌های آن خالی کنند.

نماینده سوریه این اقدام آمریکا را جنایت و نماد تروریسم اقتصادی جدیدی خواند که این نیروها در حق ملت سوریه مرتکب می‌شوند و افزود:«گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب وابسته به نیروهای اشغالگر در این جنایات دست دارند. گروه‌هایی که هنوز شهرها و مناطق را بمباران می‌کنند و زیربناها را نابود و شهروندان را از خانه‌های خود آواره می‌کنند.

الجعفری ادامه داد: «به موازات آن این تروریست‌های مورد حمایت غرب دست از کشتار چپاول و ربودن اهالی و املاک آنها برنمی‌دارند به گونه‌ای که ده‌ها هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت گندم و جو را به آتش کشیدند و نیروگاه‌های برق را تخریب و همچنان به چپاول ثروت‌های طبیعی سوریه از جمله نفت و گاز آن ادامه می‌دهند».

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: «هواپیماهای آپاچی نیروهای اشغالگر آمریکایی اخیرا عمدا اقدام به پرتاب بالن‌های آتش زا به سمت زمین‌های زراعی در حال برداشت محصول می‌کنند که در نتیجه آن همین تازگی چند روستای شهر الشدادی در جنوب شهر الحسکه به آتش کشیده شد».

مزدوران رژیم اشغالگر ترکیه هم در روستاهای شهرهای تل تمر و ابوراسین در ریف الحسکه محصولات زراعی کشاورزان محلی را به سرقت برده یا بر اهالی فشار می‌آورند که آنها را به ارزان‌ترین قیمت به ترکیه بفروشند تا در اختیار مناطق تحت کنترل دولت سوریه قرار نگیرد.

الجعفری تحریم‌های جدید دولت آمریکا و اتحادیه اروپا را در راستای سیاست تروریستی و سنتی آمریکا برای اعمال فشار کورکورانه بر دولت‌هایی دانست که از لحاظ سیاسی با آن اختلاف دارند و همچنین در راستای حمایت از اشغالگری اسرائیل در خاک سوریه، فلسطین و لبنان خواند.

نماینده سوریه صیانت سازمان ملل از صلح و امنیت بین المللی و اتخاذ موضعی آشکار برای مقابله با دخالت‌های خصمانه آمریکا و غربی ها در فرآیند سیاسی و انسانی در سوریه را خواستار شد و گفت: «سازمان ملل باید اقداماتی عملی اتخاذ کند تا مانع تاثیرگذاری این سیاست‌ها و اقدامات اقتصادی کمرشکن و یکجانبه علیه سوریه یا جرایم نظام مند اشغالگران شود».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: