نمکی برای اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد شرط گذاشت

کدخبر: 2354856

وزیر بهداشت اجرای طرح ترافیک را منوط به برخی شروط دانست و گفت: اگر این شروط رعایت نشوم، قطعا اعلام می‌کنم که وضعیت طرح ترافیک به قبل بازگردد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در واکنش به اجرای طرح ترافیک از شنبه ۱۷ خرداد گفت: بحث طرح ترافیک را دوستان مطرح کردند من به آقای شهردار هم عرض کردم که ما موافق تراکم جمعیت در منطقه محدوده طرح ترافیک نیستم. برای ما امروز مهم‌ترین عامل مهار کروناست. آلودگی هوا برای ما مهم و در حال حاضر اولویت اول نیست، از طرفی در این مدت در تهران آلودگی هوای آنچنانی هم نداشتیم.

نمکی افزود: متاسفانه افزایش اتوبوس و مترو در ناوگان حمل و نقل عمومی نداشتیم، ماسک را هم در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری کردیم اما باید توجه داشت وقتی استفاده از ماسک اجباری می شود و مردم در ساعات پیک تردد و گرمی هوا وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند، ممکن است چند دقیقه ماسک را بردارند؛ چراکه نمی‌توانند نفس بکشند و در همان لحظه ویروس کرونا منتشر خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: وقتی نتوانستیم ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو را ترمیم کنیم و اتوبوس هایی که قرار بود اضافه شوند، به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشدند، قطعا ما به عنوان متولی سلامت می‌ایستیم تا حداقل مردم بتوانند از خودروی شخصی استفاده کنند و خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم.

نمکی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای شهردار و آقای وزیر کشور داشتیم اعلام کردند، می‌خواهند به نحوی عمل کنند تا در ساعاتی که مردم به سمت محل کار می‌روند و در زمان بازگشت کارمندان به منزل، طرح ترافیک لغو شود و دوربین‌ها را خاموش کنند و فقط مانع ورود پلاک‌های شهرستان‌ها به محدوده طرح ترافیک شوند چرا که این خودروها وارد موجب به هم ریختگی محدوده طرح ترافیک می شوند.

او افزود: ما اعلام کردیم که چند روزی با شما راه می‌آییم، اما بدانید که من در زمینه سلامت مردم با احدی رودربایستی ندارم و با هیچ کس هم شوخی ندارم. اگر ببینم که حتی دو درصد بار مسافر مترو و اتوبوس افزایش پیدا کرده است و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت نمی شود، قطعا اعلام می‌کنم که وضعیت طرح ترافیک به قبل بازگردد و طرح لغو شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: