ترامپ به دنبال تروریست خواندن معترضان

کدخبر: 2354810

رئیس جمهور آمریکا در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیروهای گارد ملی تشکر کرد و از تلاش برای «تروریست معرفی کردن» گروهای از متعرضان خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در رشته توییت‌هایی که یکشنبه شب به وقت تهران منتشر کرد از گارد ملی این کشور بابت سرکوب معترضان به قتل شهروند سیاه پوست این کشور از سوی یک مامور پلیس تشکر کرد

دونالد ترامپ در این توییت نوشت: «به خاطر کار بزرگی که بلا فاصله پس از ورود به مینا‌پولیس، مینه‌سوتا در شب گذشته انجام دادید، تبریک می‌گویم. آنتیفا (جنبش چپ مستقل ضد نژاد پرستی) که آنارشیست‌ها را رهبری می‌کرد به سرعت جمع کردند. اگر این کار توسط شهردار در شب اول درگیری انجام می‌شد، دیگر مشکلی پیش نمی آمد.»

ترامپ در توییت دیگری نوشت: «سایر شهرها و ایالتهای دموکرات باید به متفرق کردن آنارشیست‌های چپگرا در مینیا‌پولیس در شب گذشته نگاه کنند. گارد ملی کار بزرگی انجام داد و تا دیر نشده باید در ایالت‌های دیگر این اقدام صورت گیرد.»

دونالد ترامپ در توییتی دیگر افزود که قصد دارد گروه آنتیفا را گروه تروریستی اعلام کند.

رئیس جمهور آمریکا در یک سلسله پیام توئیتری به معترضان در شهر مینیاپولیس هشدار داده بود که علیه آنها از قدرت نامحدود ارتش استفاده خواهد کرد و گفت که 80 درصد اغتشاشگران مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده بودند.

ی در پیامی در توئیتر نوشت: «80 درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها (به خصوص کسب‌وکارهای کوچک آمریکایی آفریقایی‌ها)، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند.»

پس از مرگ فجیع مرد سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پلیس آمریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: