فوتی‌های کرونایی ۳ استان معادل نصف کل فوتی‌هاست

کدخبر: 2354803

وزیر بهداشت گفت: نصف فوتی های رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا در ۲۸ استان رخ داده و نصف دیگر تنها در ۳ استان واقع شده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: امروز باید بگوییم که در ۲۶ یا ۲۷ استان کشور آمارهای مربوط به ابتلای به ویروس کرونا ثابت مانده و به سمت مهار کرونا در حرکتیم.

وی افزود: البته متاسفانه در برخی از استانها هم علیرغم تأکیدات فراوانی که انجام گرفت و علیرغم افزایش آگاهی ها مردم پروتکل ها را شکسته و به فاصله گذاری ها توجه نکردند.

نمکی گفت: یک باور غلط وجود داشت که می گفتند ویروس با شروع فصل گرما از بین می رود در حالی که از ابتدا گفته بودیم که این انگاره درست نیست.

وزیر بهداشت افزود: امروز در استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و یکی دو استان دیگر امروز شاهد خیز دوباره بیماری هستیم.

وی ادامه داد: امروز باید بگوییم که متاسفانه تعداد فوتی های ۳ استان معادل فوتی های ۲۸ استان دیگر به صورت مجموع است.

نمکی گفت: از مردم می خواهیم تا هم به خودشان و هم به ما و همکاران‌مان رحم کنند و یادشان نرود که کرونا هنوز تمام نشده است.

وزیر بهداشت درخصوص موضوعات اقتصادی نیز گفت: ما اولین کشور بودیم که پروتکل هایی برای بازگشایی صنوف را تدوین کردیم زیرا معتقد بودیم که باید چرخ اقتصادی کشور بچرخد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: