مراقب باشید؛ کرونا از طریق تماس پوستی هم منتقل می‌شود

کدخبر: 2354769

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس کرونا از طریق دست‌آلوده و تماس با سطوح پوست صورت به سرعت قابل انتقال است و افراد به هیچوجه به صورت خود دست نزنند.

مسعود مردانی افزود: از طریق دست آلوده، تراوش ویروس کرونا در سطوح پوست صورت زیاد است و به سرعت به نقاط بینی، چشم و دهان می رسد، به عبارت دیگر دست آلوده دارای میلیاردها ویروس است و وقتی ناخودآگاه به صورت خود دست می زنیم ممکن است به چشم، دهان و یا بینی نفوذ یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم به طور مرتب دستهای خود را ضدعفونی کرده و یا با آب و صابون شستشو دهند، اگر روزی ۱۲ بار این کار را انجام دهند از ابتلا به کرونا در امن خواهند بود.

این فوق تخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: افراد حتما هنگام خروج از منزل ماسک بزنند و اگر عطسه کردند، ماسک را داخل سطل زباله بیاندازند و ماسک جدیدی را استفاده کنند زیرا انتقال ویروس کرونا از بیرون از ماسک نیز وجود دارد.

مردانی از روند رو به بهبودی وضعیت کرونا در کشور خبر داد و تصریح کرد: به جز استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، کرمانشاه و هرمزگان وضعیت کرونا در سایر استانها رو به بهبودی است اما از مردم می خواهیم همچون گذشته مسایل بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.

به گفته وی، بر اساس نظرسنجی های انجام شده، ۸۲ درصد مردم در تهران از ویروس کرونا می ترسیدند که در حال حاضر این رقم به ۴۰ درصد ریزش کرده و از هموطنان درخواست داریم نکات بهداشتی را در فضاهای عمومی بطور کامل رعایت کنند تا بتوانیم این ویروس را بطور کامل شکست دهیم.

تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: