تولیت آستان قدس: مقابله با کرونا ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی بود

کدخبر: 2354764

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور، توفیقات به دست آمده در مدیریت ویروس کرونا در کشور را برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه شنبه در دیدار وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، توفیقات و موفقیت‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی را در کنترل بیماری کرونا تبریک گفت و اظهار کرد: این موفقیت‌ها برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بود و مایه ناامیدی و یأس دشمنان شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام تلاش‌های دشمنان معطوف به ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور، نقشه دشمنان برای کاهش قدرت مانور و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

وی توفیقات حاصل شده در کنترل بیماری کرونا را نتیجه لطف الهی و تلاش و همت مسئولان خصوصا در وزارت بهداشت و درمان دانست و با اشاره به نقش تعیین کننده حمایت‌های رهبری معظم انقلاب در حصول این توفیقات، ابراز کرد: بی‌تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود، قطعا این توفیقات و موفقیت‌های کنونی حاصل نمی‌شد.

حجت الاسلام مروی افزود: رهبری معظم انقلاب تمام مسئولان را به همکاری با ستاد کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، ایشان در پیامی به مناسبت نیمه شعبان که هنوز حدود دو هفته تا ماه مبارک رمضان باقی مانده بود، بطور مستقیم به شرایط ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره کردند و فرمودند «امسال علی‌القاعده از جلسات عمومی دعا، سخنرانی و توسّل محرومیم» که تکلیف برای ماه رمضان روشن شد.

تولیت آستان قدس رضوی هماهنگی بین تمام مجموعه‌های دولت، دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، علما و مراجع تقلید را از دیگر عوامل موفقیت کشور در مبارزه با ویروس کرونا معرفی و ورود مراجع تقلید قم و علمای برجسته مشهد مقدس را در این عرصه بسیار مؤثر و مهم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام مروی با تأکید بر اینکه آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی بوده است، گفت: اگرچه آستان‌های مقدس در ساختارهای مدیریت دولت قرار نمی‌گیرند، اما تافته‌ای جدا بافته از کشور و نظام مقدس اسلامی نیستند که بخواهند مسیر خود را طی کنند؛ همه در یک مجموعه، یک نظام و یک کشور قرار داریم و اگر مشکلی فراگیر برای کشور و مردم پیش آید وظیفه همکاری برای عبور از آن مشکل و بحران را داریم، لذا آنچه آستان قدس رضوی در این مدت انجام داده ایفای وظیفه بوده و برای آن منتی نداریم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آستان قدس رضوی هم اکنون حدود 300 هزار ماسک در اختیار دارد و در حال خرید حدود یک میلیون ماسک دیگر نیز هست، ضمن اینکه ظرفیت تولید ماسک را هم داریم و از این نظر با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص بازگشایی رواق‌های حرم مطهر مطابق نظر ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد، گفت: امیدواریم همانگونه که با همدلی و همراهی تا اینجا کار را به پیش بریدم، پس از این نیز بتوانیم باز هم با همین همکاری و همدلی کار را پیش ببریم.

حجت الاسلام مروی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان کشور در بیمارستان‌های سراسر کشور، گفت: مجموعه بهداشت و درمان در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی و تجهیزات پزشکی توانست دامنه شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند که قابل تقدیر است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش‌ها و فداکاری‌های شبانه‌روزی کادر درمانی در سراسر کشور بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و هیچگاه ایثارگری‌های جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

«آستان نیوز»

ارسال نظر: