چه کسانی اعتبارنامه تاجگردون و دلخوش را بررسی می کنند؟

کدخبر: 2354721

حضور محمد باقر قالیباف و علی نیکزاد در شعبه ۱۲ و بررسی مواجه آنها با اعتبارنامه تاجگردون می تواند اولین چالش اساسی و امتحان آنها در مجلس یازدهم باشد و مردم و رسانه ها منتظر ببینید آیا با قاطعیت و شجاعت اقدام خواهند کرد یا با تسامح و مذاکره مساله را حل خواهند کرد.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: مجلس یازدهم پس از انتخاب هیات رئیسه در اولین چالش و امتحان خود وارد عرصه پرحاشیه بررسی اعتبارنامه های بعضی از نمایندگان منتخب شده است. بررسی اعتبارنامه های منتخبین مجلس یازدهم از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که در مورد مدرک تحصیلی و سوابق بعضی از نمایندگان که از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده اند در افکار عمومی و رسانه ها سئوالات و ابهامات جدی وجود دارد.

اعتراض ۹ نماینده به اعتبارنامه تاجگرودن

در اولین مورد سه تن از منتخبان مجلس یازدهم به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اعتراض کردند. علی‌اکبر کریمی، روح‌الله نجابت و علیرضا زاکانی دلیل اعتراض خود را رانت خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفو‌ذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی توسط تاجگردون عنوان کرده‌اند.

کریمی منتخب مردم اراک اعلام کرد: «این اعتراض ما در راستای عمل به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) است که ایشان در این وصیت‌نامه تصریح کردند که اگر افرادی به مجلس راه پیدا کردند که صلاحیت‌های لازم را نداشتند نمایندگان باید از تصویب اعتبارنامه وی جلوگیری کنند و با استفاده از ابزارهای قانونی اعتبارنامه آن شخص را رد کنند.»

هرچند بر اساس آیین نامه مجلس اگر یک نفر هم به اعتبارنامه یک منتخب اعتراض کند فرایند قانونی آن طی خواهد شد و نیازی به افزایش تعداد امضاها و درخواست اعتراض به یک اعتبارنامه نیست . اما در ادامه 6 منتخب دیگر نیز نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند. سیدنظام ‌ الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری از جمله منتخبان جدیدی هستند که نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند .

چه کسانی اعتبارنامه تاجگردون را بررسی می کنند؟

همانطور که در نامه های مورد اشاره عنوان شده، نامه خطاب به حجه الاسلام موسوی لارگانی ریاست شعبه 12 مجلس یازدهم نوشته شده است. بنابراین اعتبارنامه تاجگردون باید توسط افراد زیر بررسی گردد:

منصور آرامی از بندرعباس، پرویز اوسطی از قروه، علی اکبر بسطامی از ایلام، رضا تقی‌پور از تهران، فریدون حسنوند از اندیمشک، حسین خسروی از بیرجند، جعفر راستی از شبستر، علی رضایی از کنگاور، صحنه و هرسین، آرا شاهوردیان از مسیحیان ارمنی شمال ایران، منصور شکراللهی از کهنوج، مصطفی طاهری از زنجان، محمد علیپور از ماکو و چالدران، محمدباقر قالیباف از تهران، محمد کعب عمیر از شوش، احمد مرادی از بندرعباس، سید ناصری موسوی لارگانی از فلاورجان، روح‌الله نجابت از شیراز، علی نیکزاد ثمرین از اردبیل .

حضور محمد باقر قالیباف و علی نیکزاد در شعبه 12 و بررسی مواجه آنها با اعتبارنامه تاجگردون می تواند اولین چالش اساسی و امتحان آنها در مجلس یازدهم باشد و مردم و رسانه ها منتظر ببینید آیا با قاطعیت و شجاعت اقدام خواهند کرد یا با تسامح و مذاکره مساله را حل خواهند کرد.

اعتراض دو نماینده به اعتبارنامه کاظم دلخوش

در ادامه دومین اعتراض به اعتبارنامه ها توسط روح‌اللّه نجابت منتخب مردم شیراز و زرقان و علیرضا زاکانی نماینده مردم قم انجام شد. آنها در نامه به شعبه دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به اعتبارنامه کاظم دلخوش اعتراض کردند. علت این اعتراض زمین‌خواری توسط کاظم دلخوش عنوان شده است.

سید کاظم دلخوش نماینده سابق مجلس در دوره های هفتم، هشتم و دهم و منتخب مردم صومعه سرا برای مجلس یازدهم می باشد.

چه کسانی اعتبارنامه کاظم دلخوش را بررسی می کنند؟

براساس نامه اعتراضی زاکانی و نجابت به اعتبارنامه کاظم دلخوش، شعبه دهم متشکل از افراد زیر اعتبارنامه وی را بررسی خواهند کرد:

مجید انصاری ممسنی و رستم، علی بابایی کارنامی ساری و میاندرود، غلامرضا تاجگردون گچساران ، باشت ، هاجر چنارانی نیشابور و فیروزه، محمد خدابخشی الیگودرز، حبیب الله دهمرده زابل، زهک و هیرمند، ابراهیم رضایی دشتستان، غلامحسین رضوانی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، محمدمهدی زاهدی کرمان، علیرضا سلیمی محلات و دلیجان، فرهاد طهماسبی نی ریز بختگان و استهبان، کمال علیپور قائمشهر ، ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ ، محسن فتحی سنندج، سید احسان قاضی زاده هاشمی فریمان، سرخس، بخشهای احمدآباد ورضویه ، حسن لطفی رزن، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی تبریز، آذرشهر و اسکو، غلامرضا نوری قزلجه بستان آباد، محمد وحیدی بجنورد، مانه و سملقان، گرمه.

از آنجایی که براساس آیین نامه داخلی مجلس هنوز برای اعتراض به اعتبارنامه ها فرصت وجود دارد، این گمانه بصورت جدی وجود دارد که نمایندگان منتخب به اعتبارنامه های افراد بیشتری اعتراض کنند.

ارسال نظر: