در مورد پرینتر های سه بعدی

پرینتر سه بعدی با کیفیت

کدخبر: 2354664

با توجه به پیشرفت روزانه فناوری اطلاعات، ابزار‌های فناوری نیز دچار تغییر و تحول چشمگیر شده اند،

با توجه به پیشرفت روزانه فناوری اطلاعات، ابزار‌های فناوری نیز دچار تغییر و تحول چشمگیر شده اند،

که پرینتر سه بعدی و فیلامنت پرینتر سه بعدی عاری از این موضوع نیستند، پرینتر های سه بعدی روز به روز در حال توسعه بوده و هر روز امکانات و یا ویژگی‌های خاصی به آنها افزوده می‌شود که این موارد باعث جلب توجه مشتریان شده است.

تنوع پرینترهای رنگی بسیار زیاد بوده و داشتن شناخت کافی در رابطه با این محصولات منجر به انتخابی درست خواهد شد.

که در این میان پرینترهای سه بعدی فیلامنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که در ادامه توضیح خواهم داد.

چاپ سه بعدی

به مجموعه ای از عملیات مرتبط به هم که با هدف تولید شی سه بعدی انجام می‌شود چاپ سه بعدی گفته می شود، امروزه انجام این کار با استفاده از انواع پرینتر‌های سه بعدی امکان پذیر است.

معمولا روند چاپ سه بعدی به صورت مرحله ای انجام شده و در سطوح دو بعدی، امکان تولید یک شی سه بعدی با استفاده از فناوری روز دنیا ممکن شده است.

لازم به ذکر است که به تمام متدهای چاپ سه بعدی "تولید افزایشی "یا "ساخت افزایشی" گفته می‌شود، که از بارزترین وجه اشتراک تمام پرینترهای سه بعدی، انجام مرحله به مرحله کار می باشد.

شما با استفاده از پرینتر سه بعدی به راحتی میتوانید نمونه سازی اشیای سه بعدی را انجام دهید که این مورد در علوم مختلف بسیار مهم می‌باشد.

روند کار بدین صورت است که با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی اقدام به چاپ اشیای سه بعدی می‌کنند. مثلا در قالب سازی و نمونه سازی اولیه، استفاده در آزمایشگاه، طلاسازی، پزشکی و... وجود پرینتر های سه بعدی بسیار حائز اهمیت است.

فیلامنت پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی بسیار زیادی وجود دارد که در این میان پرینتر فیلامنت از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع پرینترها با امکان ذوب کردن پلاستیک‌ها به صورت لایه به لایه و چیدن منظم بر روی هم، باعث ایجاد مدل نهایی می‌شوند که به این لایه‌های ذوب شده که روی هم قرار می گیرند فیلامنت گفته می‌شود.

فیلامنت پرینتر سه بعدی دو نوع دارد :

دو نوع ABS و PLA

فیلامنت ABS : این نوع پرینترها از ترکیب : اکریلونیتریل، استایرن و بوتادی‌ان ساخته شده‌اند وجزء رایج ترین فیلامنت برای پرینترهای سه بعدی به حساب می‌آیند. که سبکی، ارزانی، و انعطاف پذیری از ویژگی‌های بارز این ترموپلاستیک‌ها می‌باشد.

فیلامنت PLA :

این نوع از فیلامنت، ترکیبی از پلی لاکتیک اسیدی و بیوپلیمر هستند، و میتواند جایگزین خوبی برای ABS باشند. فیلامنت PLA نوعی ترموپلاستیک تجزیه‌پذیر می‌باشد و کاملا با محیط زیست سازگار است.

مهم‌ترین ویژگی آن عدم انتشار گاز‌های سمی در حین پرینت است که در اینصورت امکان چاپ در خانه و یا مراکز آموزشی به راحتی و به دور از نگرانی ممکن می‌باشد.

لازم به ذکر است عدم ایجاد ترک و یا شکستگی در حین سرد شدن قالب یکی دیگر از مزیت‌های این ترموپلاستیک‌ها به حساب می‌آید.

ویژگی‌های عمومی فیلامنت PLA :

  • مناسب برای مصارفی مانند: ماکت سازی و مجسمه سازی و...
  • سرعت پرینت بالا بوده و سطوح صافتری دارد.
  • غیر قابل حل است.
  • انعطاف پذیری کمتری دارد.
  • میانگین دما مورد نیاز برای پرینت حدود 180 تا 230 درجه سانتی گراد می‌باشد.
  • و...

در حال حاضر 25 متد خاص برای پرینت سه بعدی در دنیا استفاده می‌شود که برخی از آنها تجاری شده اند و حدود 10 مورد از 25 متد گفته شده، در نمونه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که پرینتر های سه بعدی، امکان تولید انبوه را نیز دارند و به راحتی می توانید با بهره مندی از تکنولوژی های رزینی و پودری، محصول را با قیمت بسیار پایین تولید کرده و روانه بازار کرد.

فایل های مورد نیاز برای پرینتر سه بعدی چیست؟

برای بسیاری از مشتریان جای سوال است که برای پرینت سه بعدی به چه فایل‌هایی نیاز داریم و چگونه میتوان آن فایل‌ها را آماده کرد؟ برای اینکه بتوانید محصولی را سه بعدی پرینت کنید به فایل سه بعدی آن نیاز دارید. که فایل های سه بعدی مورد نیاز با استفاده از نرم افزار‌های گرافیکی خاص تهیه می‌شوند. مثلا خروجی STL ، قابل پرینت با پرینترهای سه بعدی است. امروزه طراحان حرفه ای زیادی وجود دارند که با مهندسی معکوس می توانند طرح مد نظر شما را آماده کنند بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید تا کیفیت محصول نهایی عالی شود.

سایت www.heron3d.ir در زمینه‌ی تولید پرینترهای سه بعدی بسیار فعال بوده و با‌‌ کیفیت ترین پرینترهای سه بعدی را تولید و به عرصه‌ی بازار کار برای خدمات چاپی وارد کرده است.

امید است با خرید این پرینترها بازار خوبی در خدمت مشاغل فعال در زمینه ی چاپ و نشر از این پرینترها ایجاد شود شما برای خرید انواع پرینتر می توانید با مشاوران سایت هرون ارتباط برقرار کرده و مناسب ترین پرینتر را خریداری نمایید. مهم ترین مزیت خرید محصولات از هرون داشتن کیفیت فوق العاده بالا با قیمت مناسب می‌باشد که همین عوامل باعث رضایت صد درصدی مشتریان شده است.

ارسال نظر: