کرونا به مهندس عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی رحم نکرد

کدخبر: 2354584

فردی که رسانه‌ها از او به عنوان مهندس عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی نام می‌برند، بر اثر کرونا درگذشت.

عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان از درگذشت «نجوی قدح الدم» مشاور این شورا خبر داد؛ کسی که رسانه‌ها از او به عنوان «مهندس عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی» و نیز تنظیم کننده دیدار عبدالفتاح برهان با نتانیاهو یاد می‌کنند.

در بیانیه‌ای که از سوی شورای حاکمیتی سودان منتشر شده، به علت مرگ اشاره نشده؛ هرچند رسانه‌های محلی با اعلام خبر درگذشت «قدح الدم» مرگ وی را به علت کرونا توصیف کردند.

روزنامه «السودانی» و پایگاه «اخبار السودان» اعلام کرده اند «قدح الدم» روز دوشنبه و بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، به بیمارستانی در «ام درمان» منتقل شد و روز چهارشنبه درگذشت.

گفتنی است وی که از خانواده‌ای سودانی بود، به دلیل آنچه برخی او را «مهندس دیدار عبدالفتاح برهان با نتانیاهو» در فوریه گذشته در اوگاندا می‌خوانند، معروف شده بود.

در همان موقع، برخی رسانه‌های سودان تصاویری از او را منتشر کردند که در حال دست دادن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. پیشتر نیز رسانه‌های خبری از فرود یک هواپیمای اسرائیلی حامل چند پزشک در فرودگاه خارطوم، پایتخت سودان خبر داده بودند که گمانه زنی‌ها در خصوص کمک‌های پزشکی رژیم صهیونیستی برای این مهندس عادی سازی روابط را برانگیخته بود.

همچنین سایت صهیونیستی "ای ۲۴" در مطلبی نوشت: در آغاز جلسه یکشنبه کابینه، بنیامین نتانیاهو گفت که با عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان درباره تقویت روابط دوجانبه صحبت کرده و عید فطر را به او تبریک گفته است.

به گفته شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و برهان در این مکالمه تلفنی همچنین موضوع وضعیت جسمی " قدح الدم" را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: