انتقاد نماینده عراق از عدم پرداخت درآمدهای نفتی اربیل

کدخبر: 2354574

نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق گفت: «کردستان عراق، مبالغ و درآمدهایی را که در بودجه آمده و مربوط به درآمدهای حاصله از صادرات نفت توسط این منطقه است، به بغداد پرداخت نمی‌کند».

«محمد کریم» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق از عملکرد دولت کردستان در قبال بغداد انتقاد کرد.

کریم گفت که «کردستان عراق، مبالغ و درآمدهایی را که در بودجه آمده و مربوط به درآمدهای حاصله از صادرات نفت توسط این منطقه است، [به بغداد] پرداخت نمی‌کند».

وی تأکید کرد که بغداد اما مبالغی به دولت منطقه کردستان پرداخت می‌کند و این در حالی است که کمیته‌های تشکیل شده بین طرفین، به هیچ راهکار موفقیت‌آمیزی برای حل این بحران دست نیافته است».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، با وجود تشکیل کابینه جدید در عراق، دولت کردستان اما اقدام جدی برای حل بحران کنونی انجام نداده است.

به گزارش شبکه خبری «الغدیر»، کریم همچنین گفت که اربیل، مبالغی را که بر اساس قانون بر عهده دولت کردستان بوده و مربوط به درآمدهای نفتی و غیر نفتی است، به بغداد پرداخت نکرده است.

وی در پایان تأکید کرد که منافع کُردها در این است که مبالغی را که باید به بغداد بدهند، پرداخت کنند تا دولت مرکزی بتواند قانون را اجرایی کرده و حق و حقوق اربیل در بودجه را پرداخت نماید.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: