دستور پوتین برای برگزاری رژه بزرگ نظامی در سراسر روسیه

کدخبر: 2354572

رئیس‌جمهور روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داد برای انجام یک رژه بزرگ نظامی در میدان سرخ مسکو و شهرهای دیگر در سراسر این کشور در ماه آتی میلادی آماده شود.

پوتین در کنفرانسی ویدئویی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، از وی خواست همه تدابیر لازم برای حفظ امنیت و سلامت شرکت‌کنندگان در رژه به دلیل وجود ویروس کرونا مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود بعد از این که مطمئن شده وضعیت در مناطق مختلف روسیه و در نیروهای مسلح پس از اوج‌گیری کرونا به ثبات رسیده، این تصمیم را اتخاذ کرده است. او در ادامه، این نظر کارشناسی را که روسیه دوران اوج همه‌گیری را پشت سر گذاشته است، یادآور شد.

رئیس‌جمهور روسیه تاریخ ۲۴ ژوئن (چهارم تیر) را برای این رژه که به مناسبت بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم برگزار می‌شود و در پی شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، تعیین کرد. او پیش از این گفته بود که روز پیروزی در روسیه در تاریخ دیگری جشن گرفته خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه، شوروی سابق در ژوئن ۱۹۴۵ بزرگترین رژه برگزار شده در میدان سرخ مسکو را با شرکت بیش از ۴۰ هزار سرباز و هزار و ۸۵۰ ادوات نظامی برگزار کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: