عید فطر ، عیدی شادتر از همیشه برای جنگ با کرونا

کدخبر: 2354567

این روزها که دنیا درگیر کروناست و زندگی را به کام همه تلخ کرده، شاید عید فطر بهانه خوب و تعطیلات مناسبی برای تغییر روحیه و آب و هوا باشد. درست مدل زندگی کردن عوض شده اما هنوز هم میتوان سفر کرد و آهنگ شاد گوش داد.

این روزها که دنیا درگیر کروناست و زندگی را به کام همه تلخ کرده، شاید عید فطر بهانه خوب و تعطیلات مناسبی برای تغییر روحیه و آب و هوا باشد. درست مدل زندگی کردن عوض شده اما هنوز هم میتوان سفر کرد و آهنگ شاد گوش داد.

کرونا و قرنطینه

از اوایل اسفند بود که دنیا فهمید میزبان یک ویروس جدید عجیب و غریب است. ویروس ناشناخته ای که در کمتر از چند ماه دنیا را به معنای واقعی تعطیل کرد. خیلی ها مریض و گرفتار شدند، خیلی از تجارت ها و کسب و کارها تعطیل شد و تعداد زیادی آدم بیکار شدند و حتی چرخ اقتصادی اکثر دولت ها خوابید و شرایط سختی را به همه کشورها تحمیل کرد.

از طرفی کرونا وضعیت کشور را تا حد زیادی دگرگون و تعطیلات نوروزی را به کام خیلی ها تلخ کرد. تقریبا همه برنامه های سفر و اکثر پرواز ها لغو گردید و ضربه سختی به صنعت گردشگری و حتی خود مردم وارد شد. حال با تغییر وضعیت از ماندن در خانه به ماندن در حالت هشدار و همزمانی آن با عید فطر خیلی از هموطنان فرصت را غنیمت شمرده و برای تغییر روحیه با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به سفر کرده اند. تعطیلات شاد عید فطر شاید فرصت مناسبی برای جبران قسمت کمی از تعطیلات عید باشد و کمک خوبی به کسب و کارهای کوچک و محلی برای یک رونق حداقلی.

سفر و موسیقی

یکی از مهمترین نکات در هر سفر، لیست آهنگ های آماده شده برای سفر و پخش در ماشین است. به هرحال وقتی قرار است برای چندین ساعت در ماشین و پشت فرمون بشینیم، انتخاب یک لیست پخش جذاب و مناسب که حال و روحیه ما را خوب نگه دارد از ضروریات است. از طرفی با توجه به اینکه این سفرها با مناسبت شاد عید فطر همزمان شده، بهتر است که از آهنگ های شاد استفاده کنیم تا بتوانیم خستگی دوران کرونا را هم به خوبی دفع کنیم. در ادامه تعدادی آهنگ شاد مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی آهنگ های شاد

در سال های اخیر با توجه به اینکه تمایل مردم به شنیدن آهنگ های شاد بیشتر شده، خواننده ها نیز سعی کردند سبک کاری خود را تغییر دهند و با انتشار آهنگ های شاد بیشتر، مخاطبین بیشتر و همچنین رضایت بیشتر آنها را جلب کنند.

اولین آهنگ لیست را با یکی از قدیمی های موسیقی شروع میکنیم. کسی که هر بار آهنگ منتشر میکند، به سادگی همه خواننده های لیست را از سر راهش کنار میزند و به صدر جدول بهترین های ماه میرود. محسن یگانه با سابقه فعالیت طولانیش در موسیقی کشور، دیگر در حال تبدیل شدن به یک نوستالژی زیبا و دوست داشتنی است. محسن یگانه در سال ۹۵ یکی از شادترین آهنگ های عاشقانه خودش را با نام وابستگی منتشر کرد که با توجه به کم کار بودن محسن در آن موقع، این آهنگ با استقبال فوق العاده ای مواجه شد. همکاری جالب توجه پازل بند و محسن یگانه منجر به آهنگ شاد وابستگی شد که در قطعا در تاریخ کارهای محسن یگانه ماندگار است.

یکی از چهره های پرکار و دوست داشتنی سال قبل قطعا رضا بهرام است. رضا بهرام با آن صدای خاص و متفاوتش، در سال گذشته سعی خود را کرد تا قطعات خوب و شنیدنی ای بیرون دهد که در این امر موفق هم بود و توانست به رده های بالای دنیای موسیقی برسد. اما شاید نکته خاص رضا بهرام که او را به شدت متمایز کرده این باشد که رضا بهرام فقط یک آهنگ شاد دارد و شاید همین باعث شده تا استقبال از این آهنگ فوق العاده باشد. رضا بهرام آهنگ شاد گل عشق را در اردیبهشت ۹۸ و در همکاری با معین راهبر منتشر کرد که یکی از عوامل درخشیدن و به دل نشستن این آهنگ قطعا حضور معین راهبر در این اثر بوده است.

یکی دیگر از خواننده های با سابقه که همه با صدا و کارهای او خاطره داریم، بابک جهانبخش است. این خواننده دوست داشتنی نیز همچون محسن یگانه از قدیمی های موسیقی پاپ ایران است و کارهای ماندگار و خاطره انگیزش کم نیست. بابک جهانبخش در زمستان ۹۸ تصمیم به خلق یک آهنگ شاد ماندگار گرفت که در این امر هم موفق بود. در برهه ای که فعالیت بابک عزیز کم بود، این خواننده در یک همکاری جالب توجه با حامد برادران تصمیم به انتشار آهنگ شاد و ریتمیک از خوشی میمیرم کرد که این آّهنگ توانست در بازار موسیقی موفق عمل کند و بار دیگر نام بابک جهانبخش در بالای لیست بهترین ها دیده شود.

وقتی نام حامد برادران به میدان می آید، دیگر نامی که به همراهش شنیده میشود، اسم بهنام بانی عزیز است. خواننده دوست داشتنی موسیقی پاپ که ۴ سالی میشود تحت لوای آوای فروهر دوران خوبی را در موسیقی کشور تجربه میکند. بهنام بانی و حامد برادران یکی از تخصص هایشان تولید آهنگ شاد است و همین امر باعث شده تا نام بهنام بانی در این زمینه به خوبی بدرخشد. یکی از شادترین و ۶و۸ های خوب بهنام بانی آهنگ شاد و ریتمیک ۱۰۰ سال است که یک همکاری ۳ گانه موفق بین وی، حامد برادران و آصف آریا است که خود نیز از آچار فرانسه های خوب موسیقی است. این آهنگ در فروردین ۹۷ منتشر شد، کفه آهنگ های شاد شروع سال را به نفع بهنام بانی سنگین کرد و به شهرت این خواننده افزود.

دیگر جوان دوست داشتنی موسیقی که شاید جوانترین خواننده فعلی پاپ باشد، آرون افشار خوش صداست. جوان جویای نامی که صدایش در اواخر سال ۹۷ و در اکثر میکس های نوروزی ۹۸ شنیده میشد و قطعه زیبا و عاشقانه جانم باش، اولین کار رسمی او بود. این جوان دوست داشتنی که با کمک و همت معین راهبر توانست راه موفقیت را پیدا کند، در تیر ۹۸ آهنگ شاد و شنیدنی گیسو پریشان را معرفی کرد و توانست جای پای خود را در دنیای موسیقی محکمتر از قبل کند.

اما حالا که بحث سفر داغ است و قطعا مقصد خیلی ها به سمت شمال است ناجوانمردانه است که از آهنگ شاد و مناسب سفر پایتم من آصف آریا نام نبریم. پایتم من آصف آریا همانطور که از اسمش پیداست برای فعالیت گروهی است و آنجا که میگوید میخوای شمالو بچینی پایتم من، حتی گرای برنامه را هم میدهد و انتظار دارد که بقیه نیز پایه این سفر باشند. این آهنگ شاد و فان آصف آریا را از دست ندهید.

یکی دیگر از خواننده هایی که در امر آهنگ های شاد همواره موفق ظاهر شده است، علیرضا طلیسچی است. علیرضا طلیسچی نیز که از سال ۸۹ ۹۰ در حال فعالیت در موسیقی است، تقریبا از سال ۹۵ بود که دیگر نامش بر سر زبان ها افتاد و آهنگ هایش نیز روز به روز بهتر و جذابتر میشدند. در شهریور ۹۷ این خواننده خوش صدا در همکاری با حامد برادران آهنگ ریتمیک و فوق العاده دیوونه دوست داشتنی را معرفی کرد که قطعا یکی از شادترین قطعات این خواننده در رزومه کاری است. دیوونه دوست داشتنی یک آهنگ شاد و عاشقانه است که انرژی خوبی را در شنونده ایجاد میکند و شاید همین امر باعث محبوبیت زیادش شده است.

جهان پس از کرونا قطعا متفاوت تر خواهد بود و باید برای حفظ سلامتی خیلی از کارهای گذشته را فراموش کنیم. اما آنچه که مسلم و قطعی است، شاد بودن و سفر کردن است زیرا که زندگی ادامه دارد و باید سعی کرد از آن لذت برد. به امید روزهای خوب و شاد برای همه مردم دنیا

ارسال نظر: