سفیر ایران: آمریکا دیگر نمی‌تواند برای کشورها تعیین تکلیف کند

کدخبر: 2354549

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا گفت: ایران و ونزوئلا بر حق خود برای تجارت آزادانه تاکید کردند و ایالات متحده دیگر نمی‌تواند به کشورها بگوید که چه‌کار می‌توانند انجام دهند.

حجت‌الله سلطانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که رسیدن نفتکش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا پاسخی قاطع به سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه واشنگتن بوده است.

وی در این گفت‌وگو افزود که با این اقدام، ایران و ونزوئلا بر حق خود برای تجارت آزادانه تاکید کردند و ایالات متحده دیگر نمی‌تواند به کشورها بگوید که چه‌کار می‌توانند انجام دهند.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد که کشورهای انقلابی و مردمشان اعتماد بیشتری به توانمندی‌های خود دارند و اکنون بسیاری از کشورها به دنبال حقوق خود بوده و به دنبال کسب اجازه از آمریکا نخواهند بود.

سفیر ایران در ونزوئلا با اشاره به اینکه برای اولین بار است که کشتی‌های ایرانی در آمریکای جنوبی به سر می‌برند ادامه داد: این تنها دستاوردی برای ایران و ونزوئلا نیست بلکه دستاوردی برای تمام دنیاست.

او به وضعیت نامناسب آمریکا در مواجهه با کرونا اشاره کرد و گفت: ایران و ونزوئلا به عنوان دو ملت برادر و مستقل به پیروزی رسیده‌اند و از این پس همبستگی بیشتری خواهند داشت.

سلطانی تاکید کرد که ایران همواره در کنار کشور دوست ونزوئلا خواهد بود و ایران همبستگی ونزوئلا با ایران در سال 2008 را در شرایطی که با کمبود سوخت مواجه بود، فراموش نمی‌کند.

او افزود که ایران در تمام زمینه‌ها آماده کمک به ونزوئلاست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: