انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تمدید شد

کدخبر: 2354536

سخنگوی سهام عدالت از تمدید مهلت انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت تا ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: از دهم خرداد ماه ۳۰ درصد از هر سهم آزاد می‌شود و صاحبان کدبورسی می‌توانند نمادها را معامله کنند.

حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت گفت: مهلت مراجعه به سایت samanese.ir برای انتخاب روش مدیریت مستقیم سهام عدالت که قبلاً هشتم خردادماه اعلام شده بود، با تصمیم شورای عالی بورس تا ۱۵ خردادماه تمدید شد.

وی تاکید کرد: سهامداران باید در نظر داشته باشند که امکان تغییر تصمیم وجود ندارد.

امکان فروش جداگانه هر سهم از پرتفوی سهام عدالت وجود دارد

وی درباره آزاد شدن سهام عدالت در پرتفوی افرادی که با مراجعه به وبسایت مذکور، روش مستقیم را انتخاب کرده اند و قصد دادن وکالت فروش به بانک‌ها را ندارند، گفت: از دهم خرداد ماه ۳۰ درصد از هر سهم ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت آزاد می‌شود و این گروه از افراد در صورتی که دارای کدبورسی باشند، می‌توانند این ۳۶ نماد را در پورتفوی خود مشاهده کنند اما تنها امکان معامله ۳۰ درصد از آن را خواهند داشت.

سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که آیا هر کدام از این نمادها به صورت جدا قابل معامله است یا باید آنها را به صورت یک بسته معامله کرد، گفت: هر کدام از نمادهای بورسی سهام عدالت به صورت مجزا قابل معامله خواهد بود.

مردم در فروش سهام عدالت عجله نکنند

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه با شروع آزادسازی، آیا سازمان بورس فکری برای ایجاد نشدن صف فروش سهام و به تبع آن ریزش احتمالی قیمت پیش بینی کرده یا خیر، گفت: اتفاقاً به نظر بنده افرادی که اصطلاحاً بورس‌باز نیستند تمایل دارند سهام عدالت خود را نگه دارند؛ اگر ده سال پیش سهام یک میلیون تومانی خود را می‌فروختند امروز سهامشان این ارزش را نداشت لذا برای ده سال آینده هم وضعیت به همین صورت است بنابراین دلیلی برای فروش وجود ندارد.

فهیمی ادامه داد: عرضه‌های سهام عدالت بازار بورس را تحت تأثیر قرار نخواهد داد بلکه تعادلی بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

مهلت مراجعه به بانک‌ها برای دادن وکالت فروش تمدید شد

وی همچنین درباره مهلت ارائه وکالت به بانک‌ها برای فروش سهام عدالت گفت: آن دسته از افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند اما ترجیح می‌دهند برای فروش سهام شخصاً اقدام نکنند، می‌توانند مدیریت سهام شأن را به بانک‌ها وکالت بدهند.

وی گفت: مهلت مراجعه مردم به بانک برای دادن وکالت فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت که قبلاً از ششم تا دهم خردادماه اعلام شده بود، تا ۱۳ خرداد تمدید شد.

بر اساس اعلام مسئولین مربوطه افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به دو صورت سهام خود را مدیریت کنند یا می‌توانند به بانک‌ها وکالت بدهند که در اولین فرصت سهام آنها را به فروش برساند و پول حاصل از آن‌را به حسابشان واریز کند. البته در این صورت بانک تضمینی برای رقم فروش نمی‌دهد.

راه دوم نیز این است که خود سهامدار، سهام خود را مدیریت کند، در این روش افراد پس از دریافت کدبورسی ۳۰ درصد از هر سهم را در پورتفوی خود مشاهده خواهند کرد که امکان معامله آن‌را در بستر بورس خواهند داشت.

افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز در آینده‌ای نزدیک به آنها سهم شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تعلق می‌گیرد که البته تا زمان ورود این شرکت‌ها به بورس باید صبر پیشه کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: