ابهامات قتل مشکوک کاریکاتوریست ایرانی در سوئیس!

کدخبر: 2354404

از فوت مشکوک بهنام بهرامی که بارها مورد خشم گروهک منافقین قرار گرفته بود و همچنین در رسانه های وابسته به صهیونیست ها «کاریکاتوریست ضد یهود» نام گرفته بود شش ماه می گذرد و وزارت امور خارجه برای اولین بار بعد از شش ماه نسبت به اتفاق مشکوک آن هم بعد از رسانه ای شدن این خبر توسط اهالی رسانه واکنش نشان داد.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: این روزها خبری عجیب در میان اهالی رسانه منتشر شده مبنی بر قتل مشکوک بهنام بهرامی هنرمند و کاریکاتوریست مشهدی در ژنو سوئیس که به دلیل کاریکاتورهای ضدصهیونیستی و هلوکاست باعث خشم و نفرت صهیونیست ها و گروهک منافقین شده بود.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «هولوکاست» درباره انتشار خبر مرگ ناگهانی بهنام بهرامی هنرمند کاریکاتوریست ایرانی ساکن سوئیس می گوید: «بهنام بهرامی از جمله هنرمندانی بود که چندی پیش برای مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست اثر ارسال کرده بود. پس از آن بود که برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت. این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد اما عده‌ای از منافقین رد او را زدند و با شعارهایی مانند «مرگ بر بسیجی» سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند. مدتی بعد پلیس سوئیس، این هنرمند ایرانی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین موضوع تذکر جدی گرفت. همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می‌آید عده‌ای به او حمله می‌کنند و لپ تاپ و کیفش را می‌دزدند.

بهنام بهرامی پس از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه کرد و در نهایت آبان ماه سال ۹۸ تصمیم به بازگشت به ایران را می‌گیرد و به خانواده‌اش نیز این موضوع را اعلام می‌کند اما در بحبوحه‌ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی نیز خاموش بود و اوایل آذرماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می‌کند. نکته اینجاست که ۱۰ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده‌اش در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ «نامعلوم» ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است.

کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.»

یاسر قدسی روزنامه نگار نیز در پستی در اینستاگرام خود با تایید اظهارات مسعودشجاعی راجع شهادت بهنام بهرامی می نویسد: «حدود ده سال پیش که این کاریکاتور را کشید، به خواهرش گفت: «این، نقطه آغاز و پایان من است. انگار فقط برای این کاریکاتور متولد شده بودم.» حدود یک دهه بعد، پلیس سوئیس بازداشتش کرد؛ بابت همین کاریکاتور که ده سال پیش در ایران کشیده بود! بعد از یک شب بازداشت، گفته بودند باید سوئیس را ترک کند. او پذیرفت؛ اما بلاتکلیفش گذاشتند. از اداره پلیس ژنو که بیرون آمد، در یک پارک، لپتاپ و مدارکش را به غارت بردند. از این پس، اتفاقات مختلفی احساس ناامنی را در او تقویت کرد. آبان گذشته در تماس با خانواده، از عزم بازگشت به ایران گفت. اما یکی دو هفته بعد، در روزهایی که اینترنت در ایران قطع بود، تلفنش هم خاموش شد. از اوایل آذر هیچ خبری از او نبود؛ تا اینکه پلیس سوئیس، جسد بی‌جان بهنام را بی هیچ توضیحی درباره علت مرگ و مکان کشفش، در اختیار کنسولگری ایران گذاشت . سفارت ایران به خانواده بهرامی می‌گوید: پلیس و دولت سوئیس از دادن هرگونه اطلاعات درباره علت مرگ و مکان کشف جسد بهنام طفره رفته؛ به همین راحتی!»

از فوت مشکوک بهنام بهرامی که بارها مورد خشم گروهک منافقین قرار گرفته بود و همچنین در رسانه های وابسته به صهیونیست ها «کاریکاتوریست ضد یهود» نام گرفته بود شش ماه می گذرد و وزارت امور خارجه برای اولین بار بعد از شش ماه نسبت به اتفاق مشکوک آن هم بعد از رسانه ای شدن این خبر توسط اهالی رسانه واکنش نشان داد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به درگذشت مرحوم «بهنام بهرامی طاقانکی» در سوئیس اظهار داشت: «حسب اطلاعات دریافتی متوفی در آذر ماه ۱۳۹۷ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس مراجعه و ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ از ایران خارج و سپس به سوئیس پناهنده و گذرنامه‌اش در مسیر عزیمت به این کشور در آب‌های ترکیه و یونان مفقود شد، تقاضای صدور گذرنامه جدید کرد که برای وی صادر و تحویل شد . پلیس سوئیس در آذر ماه سال ۹۸ طی مکتوبی خطاب به سفارت ایران در برن، ضمن اعلام اینکه جسد متوفی را در منزل شخصی‌اش پیدا کرده، تشخیص اولیه در خصوص علت مرگ را خودکشی ذکر و تاکید می‌کند جنازه متوفی به پزشکی قانونی ژنو منتقل شده است که بلافاصله پس از دریافت گزارش پلیس پیگیری‌های سفارت ایران در سوییس و شخص سفیر از طرق مختلف برای تماس با خانواده مرحوم و کسب نظر آن‌ها در خصوص انتقال جنازه متوفی به ایران انجام می‌شود.»

اما توضیحات مختصر سخنگوی وزارت امور خارجه بر ابهامات موجود در ماجرای فوت کاریکاتوریست ضدصهیونیستی ایرانی در ژنو سوئیس افزود. آنچنان که فردی که بنا به گفته دوستان و نزدیکانش بیان داشته قصد بازگشت به ایران را دارد، چگونه می شود که دقیقا بعد از اعلام این خبر دست به خودکشی بزند؟ کسی که به دلیل سوابق انقلابی و کاریکاتورهای ضدصهیونیستی در معرض تهدید توسط گروهک منافقین و صهیونیست ها بوده و حتی بابت همین کاریکاتورها توسط پلیس سوئیس بازجویی می شود، آیا فوت او آن هم پس از اعلام خبر بازگشت به ایران می تواند عادی قلمداد شود؟ چرا پس از گذشت شش ماه از فوت مشکوک بهنام بهرامی گزارش رسمی پزشک قانونی نه به دست خانواده او می رسد و نه وزارت خارجه پیگیر گزارش دقیق و مشروح این اتفاق می شود؟ علت تعلل دولت سوئیس در عدم تحویل گزارش رسمی پزشک قانونی این فوت مشکوک چیست؟ آیا به استناد یک گزارش اولیه پلیس در پرونده ای که ابعاد فراوانی از تهدید و بازجویی دارد می توان اکتفا کرد؟

وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه باید بصورت جدی پیگیر ابعاد پنهان فوت مشکوک بهنام بهرامی کاریکاتوریست ضدصهیونیستی بشوند و پاسخ سئوالات و ابهامات فراوان را بدهند و در صورت صحت فرضیه شهادت این هنرمند انقلابی اقدامات قاطعی را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر: