افزایش تولید مهم‌ترین رسالت شرکت آرتامیس در سال ۹۹ است

کدخبر: 2354380

جمالی در ادامه با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی در سال ۹۹ دچار مشکلات عدیده ای است و برای تولید پایدار و تحقق برنامه‌های افزایش تولید طی سال‌های آینده، حوزه صادرات باید به شدت تقویت شود اظهار داشت: متاسفانه تحریم های اعمال شده که باعث جلوگیری از تراکنش های مالی و انتقال تکنولوژی به ایران شده است از مهمترین چالش های سال ۹۹ است و این کار را برای ما سخت خواهد کرد، لذا به دنبال راه ها و بازارهای جدیدتری خواهیم بود.

نسیم آنلاین : مهندس «علی جمالی» عضو هیات‌مدیره شرکت فرش آرتامیس با اشاره به اقدامات سال گذشته شرکت فرش آرتامیس در حوزه تولید گفت: در ابتدای سال 98 برنامه تولید با توجه به اضافه‌شدن چند دستگاه بافندگی و اضافه شدن بخش تکمیل فرش و همچنین شرایط کارخانه بر مبنای تولید روزانه 5 هزار مترمربع فرش ماشینی تدوین شده بود ولی با تلاش شبانه‌روزی تمامی پرسنل و مدیران تمامی بخش‌ها از ریسندگی و بافندگی تا تکمیل و آهار شاهد بهترین عملکرد تولید در طول 30 سال گذشته بودیم. عضو هیات‌مدیره با بیان اینکه در سال 98 موفق به تولید 2 میلیون مترمربع فرش ماشینی شدیم افزود: همچنین تولیدات این شرکت با اضافه شدن ماشین بافت 1500 شانه، به بافت انواع فرش ماشینی از 1500شانه تا 700 شانه و انواع گلیم فرش و فریز ارتقا یافت

جمالی با تاکید بر اهمیت افزایش تولید به‌عنوان مهم‌ترین اصل و رسالت شرکت فرش آرتامیس در شرایط کنونی گفت: در شرایطی که کشور با تحریم‌های فراوانی روبه‌رو است و بر شدت آن افزوده می‌شود تنها راه موثر شکست تحریم‌ها «جهش تولید» است. وی افزود: همچنین با توجه به افزایش نرخ ارز و به‌تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش تولید تنها راه موثر و عملی کاهش قیمت تمام‌شده است. با عنایت به این موضوع از سال گذشته استراتژی افزایش تولید در همه محصولات به‌ویژه محصولات نهایی شرکت فرش آرتامیس در دستور کار شرکت آرتامیس قرار گرفته که می‌توان گفت در این زمینه هر سه مجتمع ریسندگی، بافندگی و تکمیل و آهار عملکرد خوبی از خود نشان دادند و در همه بخش‌ها موفق به خلق رکوردهای تازه شدند

عضو هیات‌مدیره شرکت فرش آرتامیس در پاسخ به این پرسش که برای سال‌جاری چه میزان افزایش تولید در نظر گرفته‌اید گفت: برای سال‌جاری در بدبینانه‌ترین حالت افزایش معقولی را خواهیم داشت که قطعا با رویکرد مدیریت ارشد شرکت فرش آرتامیس مبنی بر حمایت از استراتژی افزایش تولید امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته به‌دلیل تغییر و ارتقا ماشین بافت فرش 1000 شانه در شش‌ماهه اول سال 99 قطعا با توقف چندماهه این محصول روبه‌رو خواهیم بود اما همه همکاران ما بر این باورند که امسال با وجود توقف کوتاه مدت این ماشین بافت، باز رکوردهای جدیدی ثبت خواهد شد.

جمالی با اشاره به افزایش صادرات شرکت فرش آرتامیس در سال 98 گفت: اگر چه با شیوع ویروس کرونا در انتهای سال شاهد محدودیت در ارسال فرش به خارج از کشور بودیم و تحریم‌های ظالمانه سنگین تری بر کشور عزیزمان تحمیل گردید، اما هدف اصلی ما صادرات و ارزآوری با تولید محصول با کیفیت است و با توجه به برندینگ فرش آرتامیس در بیشتر کشورهای اروپایی، امسال نیز به یاری خداوند به دنبال افزایش سهم صادرات خود خواهیم بود.

عضو هیات‌مدیره شرکت فرش آرتامیس با بیان اینکه اضافه شدن محصولاتی چون فرش سجاده ای و فرش کودک به سبد عرضه این شرکت بیان داشت: به درخواست بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و نیاز آنان به فرش سجاده‌ای بر آن شدیم این محصول را نیز به تولیدات خود اضافه کنیم.

جمالی اضافه کرد: تنوع در طرح و رنگ، تراکم و کیفیت بافت محصولات آرتامیس، انتخاب‌های زیادی را در اختیار مشتریانش قرار میدهد تا براساس ساختار و فضای داخل مسجد و نمازخانه، جغرافیای منطقه و ... به خرید فرش محرابی اقدام کرده و فرش سجاده ای مدنظر خود را بدون هیچ محدودیتی خریداری کنند.

وی با انتقاد از عدم ثبات قیمت ارز بیان داشت: ما مشکلی در قیمت گذاری فرش‌های صادراتی خود نداریم، ولی فروش فرش در داخل کشور بسیار مشکل است، زیرا هر روز با افزایش قیمت ارز روبرو هستیم و با توجه به وارداتی بودن الیاف شرکت فرش آرتامیس از کشورهای آلمان و ترکیه، مجبوریم قیمت فرشهای خود را افزایش دهیم و این منجر به فشار اقتصادی بالا بر مردم کشورمان می شود. از ابتدای سال 99 قیمت فرش ماشینی 12 متری ظرف تنها 2 ماه چیزی نزدیک به 400 هزار تومان افزایش یافته است. این باعث کاهش قدرت خرید مشتریان داخلی است و به راحتی بازار داخل را در اختیار برندهای نامعتبر و فروشندگان فرش‌های بی کیفیت قرار می‌دهد.

مدیربازرگانی شرکت فرش آرتامیس با اشاره به تنوع طلبی مشتریان و بوجود آمدن تکنولوژی جدید بافت که منجر به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای افزایش ظرفیت تولیدات فرش ماشینی شده گفت: برای اینکه بتوانیم جایگاه فعلی خود را در صنعت فرش ماشینی دنیا داشته باشیم توجه به پتانسیل تولید، کاهش هزینه‌های عملکردی و افزایش بهره‌وری بسیار مهم است. وی تاکید کرد: در صنعت فرش ماشینی باید افق چندساله را دید و با توجه به وجود منابع اصلی مورد نیاز برای تولید همچون الیاف و ماشین آلات و توجه به مسائل محیط‌زیستی و استفاده از فناوری‌های جدید یک تولید پایدار را برنامه‌ریزی کنیم تا از چرخه رقابت جهانی عقب نمانیم.

صادرات ضامن حیات پرسود شرکت فرش آرتامیس

جمالی در ادامه با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی در سال 99 دچار مشکلات عدیده ای است و برای تولید پایدار و تحقق برنامه‌های افزایش تولید طی سال‌های آینده، حوزه صادرات باید به شدت تقویت شود اظهار داشت: متاسفانه تحریم های اعمال شده که باعث جلوگیری از تراکنش های مالی و انتقال تکنولوژی به ایران شده است از مهمترین چالش های سال 99 است و این کار را برای ما سخت خواهد کرد، لذا به دنبال راه ها و بازارهای جدیدتری خواهیم بود.

قطار توسعه شرکت فرش آرتامیس متوقف نمی‌شود

عضو هیات‌مدیره شرکت فرش آرتامیس در ادامه گفت: حوزه توسعه در شرکت فرش آرتامیس جانی تازه یافته است و در سال گذشته موفق شدیم با بهره‌برداری از ماشین بافت 1500 شانه ظرفیت خود را بالاتر ببریم. وی افزود: انجام این پروژه با حساسیت‌های بسیار زیادش ازخودگذشتگی می‌خواست که خوشبختانه با تلاش همه بخش‌ها به سرانجام خوبی رسید. جمالی تصریح کرد: در سال‌جاری پیگیر اتمام طرح و توسعه بخش ریسندگی و سرعت بخشیدن به تولیدات در زمان پیک شب عید هستیم. عضو هیات‌مدیره شرکت فرش آرتامیس با اشاره به اجرایی شدن عملیات توسعه فروش داخل کشور نیز بیان داشت با توجه به استقبال بازارهای داخلی برآن شدیم تا امکان فروش به سراسر کشور را از طریق فروشگاه های اینترنتی فرش مهیا سازیم و هم اکنون محصولات این شرکت از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، ایران کارپت ، گذر نو و فرشستان به فروش می رسد و با توجه به اینکه ظرفیت تولیدات این شرکت محدود است، تنها فروش به مصرف کننده امکان پذیر است و سعی شده قیمت فرش ماشینی در فروشگاه های فرش اینترنتی، معقول و با حداقل سود ممکن باشد

ارسال نظر: