اسرائیل جدی‌ترین تهدید موجود کنونی برای حقوق بشر، صلح و امنیت جهانی

کدخبر: 2354379

وزیر امور خارجه ایران رژیم صهیونیستی را تنها و جدی‌ترین تهدید موجود کنونی برای حقوق بشر، صلح و امنیت جهانی برشمرد و آمریکا و دولت کنونی این کشور را همدست همه جنایاتی خواند که این رژیم مرتکب شده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در یک برنامه لایو اینستاگرامی همزمان با روز قدس که از مبدا ژوهانسبورگ برگزار شد، طی سخنانی گفت: برای اینجانب بسیار مایه افتخار است در این برنامه که به مناسبت گرامیداشت جهانی روز قدس است، شرکت ‌کنم.

وی افزود: امسال ما شاهد یک همه‌گیری جهانی هستیم که مانع حضور آن افرادی در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان شده که به آرمان فلسطین باور دارند و همچنین قائل به ضرورت پایان تجاوزگری اسرائیل علیه مردم فلسطین و پایان شدیدترین نمونه‌های نقض حقوق بشر در فلسطین و شدیدترین نمونه‌های تهدید علیه صلح و امنیت بین‌الملل هستند، با هدف نمایش همبستگی جهانی و اراده تمامی جامعه جهانی و به خصوص مسلمانان در سرتاسر جهان در ایستادگی در برابر تجاوزگری، ایستادگی در برابر هیاهوی رسانه‌ای، ایستادگی در برابر جنگ افروزی، ایستادگی در برابر ترس افروزی و ایستادگی در برابر اخاذی از سوی رژیم اسرائیل.

قدرت‌های جهانی قادر مطلق نیستندو قدرت آنها به واسطه یک ویروس کوچک تحت الشعاع قرار می‌گیرد

وزیر امور خارجه گفت: این همه‌گیری همچنین به ما نشان داده است که قدرت‌های جهانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، قادر مطلق نیستند. آن‌ها همه چیز نیستند. قدرت‌‌های آنها نیز به واسطه یک ویروس کوچک می‌تواند تحت‌الشعاع قرار گرفته و تضعیف شود.

ظریف اضافه کرد: مشکل این بوده است که کشورها و دولت‌های اسلامی ضرورت اتحاد را درک نکرده‌اند که به این خفت بپردازند. امسال این روز خفت (روز نکبت) به روز قدس بسیار نزدیک بوده است و خفت این بوده که ما نتوانسته‌ایم از فلسطینی‌ها و آرمان فلسطین در طول ۷۰ سال گذشته حمایت کنیم، صرفا به این دلیل که مردم و به خصوص دولت‌ها باور داشته‌اند که نمی‌توانند بر استکبار جهانی چیرگی یابند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: این همه‌گیری به ما یادآوری کرد که تنها قدرت، قدرت پروردگار متعال است و دیگر قدرت‌ها شکست‌ناپذیر نیستند، حتی به واسطه یک ویروس کوچک!

وزیر خارجه ایران ادامه داد: برای ۷۰ سال است که مقاومت مردم فلسطین ادامه داشته و نشان داده است که تجاوزگری و نقض حقوق بین‌الملل و حتی تسلیحات هسته‌ای نمی‌تواند آرزوی ملی تمامی مردم را نابود سازد.

ظریف عنوان کرد: بار دیگر شاهد بودیم که در به اصطلاح «معامله قرن»، آن‌هایی که باور داشته‌اند ایالات متحده آمریکا می‌تواند میانجی صلح باشد، چگونه دچار خطای فاحش شدند.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا به خصوص دولت کنونی این کشور همدست تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده، اظهار داشت: تمامی ویرانی‌ها، کشتارهای دسته‌جمعی، تمامی تجاوزگری‌ها با حمایت قاطع و همکاری کورکورانه دولت‌های متعدد آمریکا بوده است، اما دولت کنونی آمریکا به آن دولت‌های اسلامی که کماکان به این کشور وابسته هستند و حتی امروزه به صورت خفت‌باری با اسرائیل علیه دیگر کشورهای اسلامی همکاری دارند، یادآوری کرده که این یک بن بست است. این روند تنها منتهی به خفت خواهد بود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در ادامه سخنانش در این برنامه بیان کرد: مقاومت مردم، مقاومت مسلمانان، مقاومت مردم فلسطین، مقاومت مردم صلح دوست در سرتاسر جهان و عدم پذیرش قلدرمابی، اشغالگری و آپارتاید، نقطه پایانی بر این قساوت خواهد بود. این نقطه عطف تاریخ است.

به گفته ظریف باور به خود، باور به توانایی‌های خود در ایستادگی در برابر خشونت، ایستادگی در برابر تروریسم و ایستادگی در برابر تروریسم دولتی، پاسخی به این مخاطره جهانی است‌.

اسرائیل تنها و جدی‌ترین تهدید موجود کنونی برای حقوق بشر، صلح و امنیت جهانی

وی افزود: همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اسرائیل تنها و جدی‌ترین تهدید موجود کنونی برای حقوق بشر، صلح و امنیت جهانی، منع اشاعه و جهان عاری از تسلیحات کشتار جمعی بوده است.

ظریف با بیان اینکه این واقعیت از طریق هیاهوی رسانه‌ای، دروغ‌پراکنی و اخاذی، نمی‌تواند تغییر کند، عنوان کرد: همه ‌ما دریافته‌ایم، حتی اگر پیش از این تردیدی داشتیم که این رژیم و حامی آن، ایالات متحده آمریکا به تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد دستورکار خود متوسل می‌شوند، این نشانه قوت نیست، بلکه این نشانه‌ای از ضعف است.

* امسال روز قدس را بدون حضور یکی از بزرگ‌ترین مدافعان آرمان فلسطین گرامی می‌داریم

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امسال روز قدس را بدون حضور یکی از بزرگ‌ترین مدافعان آرمان فلسطین گرامی می‌داریم و آن مدافع، فرمانده شهید قاسم سلیمانی است. اما به نحوه ترور این مرد شجاع از سوی آمریکا بنگرید، در تاریکی شب و با استفاده از ماشین ترور و نه در یک میدان نبرد و نه در یک هماوردی شجاعانه، بلکه از طریق یک عملیات تروریستی! او را هدف قرار داده‌اند. این نهایت و اوج ضعف است که ایالات متحده آمریکا با تمامی قدرت متصور خود مجبور به ترور سردار سلیمانی و همراهان وی در تاریکی شب می‌شود.

وزیر خارجه عنوان کرد: همین نشان می‌دهد که انسان‌ها باید قدرت خود را دریابند و متوجه شوند که خداوند متعال تنها قدرت مطلق است و نه این قدرت‌های مادی! به همین دلیل است که در پایان ماه رمضان، یک ماه روزه‌دار بودیم تا تسلیم‌پذیری خود را در برابر اراده الهی نشان دهیم. این فرصت مغتنمی برای فهم این موضوع است که با تکیه بر قوت خود و با استناد به پروردگار متعال، هیچ چیز نمی‌تواند بر ما چیره شود.

ظریف در پایان گفت: بیایید بار دیگر تعهد خود به آرمان فلسطین را تجدید کنیم. بیایید بار دیگر متعهد به شأن و مقام خود به عنوان مسلمان و به عنوان انسان باشیم و اجازه‌ ندهیم که این قساوت جهانی ادامه یابد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: