ساختار سیم بکسل آسانسوری

کدخبر: 2354369

سیم بکسل آسانسوری یکی از پر استفاده ترین انواع سیم بکسل می باشد که در حجم بالایی نیز با برند های مختلف و از تولیدات کشور های گوناگون در ایران وارد می شود.

نسیم آنلاین : سیم بکسل آسانسوری یکی از پر استفاده ترین انواع سیم بکسل می باشد که در حجم بالایی نیز با برند های مختلف و از تولیدات کشور های گوناگون در ایران وارد می شود. سیم بکسل آسانسوری در واقع اشاره به سیم بکسل اتصال کابین آسانسور دارد و با سیم بکسل گاورنر آسانسور از نظر ساختار متفاوت می باشد . سیم بکسل آسانسوری اغلب سیم بکسلی 8 رشته می باشد که با ساختار 8 X19S تولید شده یعنی 8 رشته استرند که در هر استرند 19 مفتول با بافت از نوع سیل که قطر های مفتول های آنها نا برابر می باشد تولید می شود. مغزی سیم بکسل آسانسوری که از سایز 8 میلیمتر تولید می شود و در سایز های 9، 10، 11 و 12 میلیمتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد هم می تواند از جنس الیافی کنفی باشد که در این صورت آن را بصورت 8 X19S+FC مخفف Fiber Core می نامند و یا می تواند از جنس فولادی بوده که در این صورت تحت نام 8 X9S+IWRC مخفف Internal wire rope core خوانده می شود که در واقع مغزی این دست از سیم بکسل ها در واقع خود یک سیم بکسل فولادی می باشد. سیم بکسل آسانسوری یا بصورت آبکاری شده گالوانیزه سرد مورد استفاده قرار می گیرد یا بصورت روغن کاری شده با روغن طلایی یا سیاه در بازار یافت می شود . سیم بکسل نمره 10 آسانسوری با مغزی کنفی دارای بیشترین میزان کاربری برای آسانسور های استاندارد معمولی بوده و برای سایز های کوچکتر مثل سایز 8 میلیمتر حالت مغز فولادی دارای کاربری گسترده تری می باشد .

سیم بکسل گاورنر آسانسور

بر روی گاورنر آسانسور ها نیز از اتصال سیم بکسل با ساختاری کاملا متفاوت استفاده می شود که نقش آن بیشتر برای اتصال می باشد تا برای لیفتینگ. سیم بکسل گاورنر آسانسور با ساختار 6 X12+7FC مورد استفاده قرار می گیرد که در اصطلاح بازار به سیم هفت لا و یا هفت لا کنف نیز شهرت دارد چرا که در مغزی هر 6 استرند این سیم بکسل از مغزی کنفی استفاده شده و خود مغزی اصلی سیم بکسل گاورنر آسانسور نیز از جنس کنفی می باشد. مقاومت کششی و تنسایل سیم بکسل هفت لا بسیار کمتر از سیم بکسل های آسانسوری 8 X19S حتی در حالت مغز کنفی بوده و از آنها برای کاربری های لیفتینگ استفاده نمی شود. قیمت سیم بکسل هفت لا نیز به دلیل وزن واحد طول کمی که دارد و میزان متریال فولادی کمتری که در ساختار آن استفاده شده است از سیم بکسل های معمولی در قطر برابر کمتر می باشد. سیم بکسل گاورنر اغلب با دو تنسایل مقاومت کششی 1570 و 1770 نیوتن بر میلیمتر مربع N/mm2 تولید و در سایز های 6 الی 26 میلیمتر نیز در بازار عرضه می شود .

برند های معتبر سیم بکسل آسانسوری

سیم بکسل های آسانسوری در ایران با برند های مختلفی عرضه می شوند. سهم عمده بازار ایارن متعلق به تولید کنندگان چینی انواع سیم بکسل می باشد. با این وجود برخی تولید کنندگان بزرگ جهانی مانند کیس وایر کره و شاید در راس آنها سیم بکسل گوستاولف آلمان بعنوان بالاترین و شناخته شده ترین برند تولید کننده سیم بکسل آسانسوری در دنیا قرار دارد. سیم بکسل گوستاولف آلمان بر روی قرقره های چوبی بسیار مستحکم همراه با پلاک و شناسنامه این شرکت عرضه می شود دارای انعطاف بسیار بالا، مقاومت کششی بسیار مناسب کیفیت و متریال مفتول ها در بالاترین رده و طول عمر بسیار بالایی می باشد. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف آلمان اغلب توسط نوار سبز رنگ خطی بر روی استرند بیرونی شناخته می شود که البته تنها راه شناخت محصول اصلی و طرح نیست چرا که امروزه اغلب کارخانجات چینی نیز با توجه به قیمت بالای سیم بکسل گوستاولف و به تقلید از این برند از نوار های رنگی و حتی نوارهای پلاستیکی بین استرند ها استفاده می کنند . سیم بکسل آسانسوری کیس وایر کره نیز که بزرگترین کارخانه تولید فولاد در کشور کره جنوبی می باشد تولیداتی با کیفیتی بسیار ایده آل و طول عمر عالی در بازار در انواع سیم بکسل ها بالاخص سیم بکسل های نتاب، حفاری و آسانسوری دارد .

ارسال نظر: