طرح جدید قانونگذاران آمریکا برای تحریم چین

کدخبر: 2354314

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «مجلس نمایندگان طرحی را که خواستار اعمال محدودیت بر شرکت‌های چینی لیست شده در بازار سهام آمریکا است را بررسی خواهد کرد.»

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفت این مجلس طرح مجلس سنا برای خارج کردن شرکت‌های چینی از بازار بورس آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به نوشته بلومبرگ، او علی‌رغم این از قول دادن درباره اینکه مجلس نمایندگان درباره این طرح رأی‌گیری خواهد کرد خودداری کرد.

پلوسی در این مصاحبه گفت: «مجلس نمایندگان طرحی را که خواستار اعمال محدودیت بر شرکت‌های چینی لیست شده در بازار سهام آمریکا محدودیت اعمال می‌کند را بررسی خواهد کرد.»

پلوسی خاطرنشان کرد که این طرح از حمایت گسترده اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس سنا برخوردار شده است.

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه طرحی را به اتفاق آرا به تصویب رساند که از شرکت‌هایی مانند «هلدینگ علی‌بابا» یا «بایدو» می‌خواهد گواهی دهند که تحت کنترل هیچ دولت خارجی نیستند.

«براد شرمن»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همان روز نسخه موازی این طرح را در این مجلس ارائه کرد. بلومبرگ می‌گوید معرفی نسخه موازی مصوبه سنا در مجلس نمایندگان در همان روز احتمالاً نشانه‌ای از حمایت فراحزبی قانونگذاران این مجلس از این طرح ضد چینی است.

هر طرح برای تبدیل شدن به به قانون در آمریکا باید ابتدا در هر دو شاخه قانونگذاری کنگره (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) به تصویب رسیده و بعد از آن به امضای رئیس‌جمهور این کشور برسد.

کنگره آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن در صدد یافتن راه‌هایی برای اعمال فشار بر چین از زوایای گوناگون است. قانونگذاران آمریکایی در هفته گذشته چین را بابت آنچه به ادعای آنها رفتار با اقلیت‌های قومی-مذهبی یا سانسور اطلاعات در ماجرای شیوع کرونا خوانده شده به باد انتقاد گرفته‌اند. پکن این اتهامات را رد کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من کمتر از هیچکس در کنگره- چه در سنا و چه در مجلس نمایندگان- از چین انتقاد نکرده‌ام.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: