استقبال شورای ملی فلسطین از لغو توافقات با اسرائیل

کدخبر: 2354300

رئیس شورای ملی فلسطین ضمن استقبال از تصمیم لغو توافقات با رژیم صهیونیستی و آمریکا، تأکید کرد که همه در فلسطین، باید از این تصمیم حمایت کنند.

«سلیم الزعنون» رئیس شورای ملی فلسطین تأکید کرد که همه در فلسطین باید از تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان حمایت کنند.

عباس اخیرا در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری، گفت که رام الله توافقهای خود با این رژیم و آمریکا را لغو خواهد کرد.

الزعنون تأکید کرد، تصمیماتی که محمود عباس برای لغو توافقات با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مرحله‌ تازه‌ای از درگیری با رژیم اشغالگر را به وجود خواهد آورد.

خبرگزاری «وفا» به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، این موضع‌گیری عباس مستلزم این است که همه در اجرای این تصمیم، از وی حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است، عباس، عربها، مسلمانان و جامعه بین‌الملل را در برابر مسئولیتهایشان قرار داد تا علیه رژیم صهیونیستی، دست به اقداماتی بزنند؛ رژیمی که با همکاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا حق غیر قابل تصرف مردم فلسطین را از بین ببرد.

این شورا تأکید کرد، اجرای این تصمیمات علیه رژیم صهیونیستی در راستای دفاع از حقوق فلسطین برای تعیین سرنوشت، حق بازگشت و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است.

الزعنون با بیان اینکه هدف طرحهای الحاق که ناشی از طرح صلح تحمیلی موسوم به معامله قرن است، مصادره این حقوق است، گفت که تصمیم محمود عباس در راستای اجرای مصوبات شورای ملی و مرکزی فلسطین در خصوص پایان مرحله انتقالی و گذار از مرحله «تشکیلات» به مرحله تشکیل کشور است.

وی تأکید کرد که انجام چنین اقدامی، مستلزم این است که همه در فلسطین، مسئولیت ملی خود را عهده‌دار شوند و به تفرقه پایان دهند.

این مسئول فلسطینی در پایان تصریح کرد، سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها نماینده قانونی ملت فلسطین و رهبر مبارزه این کشور، تصمیم گیرنده و حامی طرح ملی است که برای تحقق اهداف ملی و مشروع فلسطین باید از آن حمایت شود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد در ماه ژوئیه آینده، بیش از ۳۰% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشورها قرار گرفته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: