روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی بر روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

کدخبر: 2354286

رئیس جمهور گفت: با کمک و ایثار مردم قدم های خوبی در راه مبارزه با کرونا و تولید برداشته شده و نمی‌گذاریم لبخندی بر روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند و کاری می‌کنیم غم و اندوه در مسیر غلط سیاسی را شاهد باشند.

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز پس از افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی و عمرانی کشور شامل پروژه‌های بخش آب و کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات نصب سکو و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان برای ما بسیار مهم است و دولت یازدهم و دوازدهم طرح های زیادی در این استان داشته است.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان احیای معادن، بندر چابهار، طرح‌های گازی و همین طرح ۴۶ هزار هکتاری برای ما مهم است. معروف است که سیستان و بلوچستان پیشانی امنیت ما است که حرف درستی است. یکی از مسائل مهم سیستان و بلوچستان، این است که کریدور جنوب به شمال کشور است.

روحانی با اشاره به بندر اقیانوسی چابهار، اظهار داشت: خیلی دوست دارم در این دولت راه‌اهن چابهار به زاهدان حداقل تا ایرانشهر افتتاح شود. مردم برای امنیت سیستان و بلوچستان خیلی تلاش کردند و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم امنیت خوبی ایجاد شد و وحدت شیعه سنی برای ما مهم است. من از همه علمای شیعه و سنتی بخاطر وحدت و برادری در این استان تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز عملیات نصب سکو و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در بوشهر، گفت: پارس جنوبی برای ما مهم بود، یک مخزن بزرگ بود که کشور همسایه ما قطر از آن استفاده می‌کرد و طرح های آن از زمان آقای خاتمی شروع و در زمان آقای احمدی نژاد ادامه یافت. ده فاز در مجموع در پارس جنوبی افتتاح شد و خیلی خوشحالم در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۷ فاز تکمیل شد و باید بگوییم در پارس جنوبی کار تمام شده و فقط فاز ۱۱ باقی مانده است.

وی بیان داشت: ما در فاز ۱۱ یک مقداری معطل شدیم تا با حضور شرکت‌های خارجی اینکار انجام شود و دلیل آن هم طرح فشارافزایی در چاه‌ها بود و اینکه با شرکت‌های فرانسوی و چینی راحت‌تر به آن می‌رسیدیم اما آنها رفتند.

روحانی افزود: ما باید در چاه‌های گازمان حفظ فشار کنیم، فشار افزایی جزو طرح‌های مهمی است که باید دنبال کنیم. در آغاز دولت در سال ۹۲، پارس جنوبی کلاً ۲۸۰ میلیون متر مکعب در روز گاز تحویل می‌داد اما امروز به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است و امیدواریم تا سال آینده ۵۰ میلیون متر مکعب دیگر اضافه شود. یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه نفت و گاز است.

وی با اشاره به اکتشافات در حوزه نفت و گاز بیان داشت: ۵۳ میلیارد بشکه در میدان جدید کشف شد که در سال گذشته به مردم هم اعلام شد، کارهای عظیم نفتی در غرب کارون انجام گرفت و دارد ادامه پیدا می‌کند. کارهای عظیمی یک بندر جدید در دریای عمان دارد صورت می‌گیرد.

روحانی افزود: مردم عزیز ما بدانند فشار و تحریم بر حرکت ملت ما نمی‌تواند تاثیر گذارد، آمریکا نمی‌تواند ملت ما را به زانو درآورد، دلیلش این طرح هایی است که در سال ۹۹ بعد از دو سال و چند ماه تحریم شدید داریم اجرا می‌کنیم. کرونا و مشکلاتی از این قبیل نمی‌تواند تولید ما را متوقف کند البته هم ویروس امریکایی هم ویروس کرونا می‌تواند تاثیر گذار باشد اما هیچکدام ما را متوقف نخواهد کرد. ما به تولیدمان ادامه می‌دهیم.

وی بیان داشت: ما با همه توان تلاش می‌کنیم هدف جهش تولید که مقام معظم رهبری برای امسال تبیین کردند را اجرایی کنیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال هر هفته افتتاح های بزرگ را در کشور داشته باشیم. من خدمت ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم در این روزهای پایانی ماه رمضان با کمک و ایثار مردم قدم های خوبی در راه مبارزه با کرونا و تولید برداشته شده و نمی‌گذاریم لبخندی بر روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند و کاری می‌کنیم غم و اندوه در مسیر غلط سیاسی را شاهد باشند. ملت ما سرافراز است و از این مشکلات عبور خواهیم کرد و دیگران و مظلومین را هم کمک می‌کنیم و یار ملت فلسطین هستیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: