رئیس‌جمهور برزیل هم به مصرف داروی هیدروکسی کلروکین اصرار دارد!

کدخبر: 2354268

علی‌رغم آنکه متخصصان درباره استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین هشدار می‌دهند، رئیس‌جمهور برزیل به پیروی از همتای آمریکایی خود از مصرف این دارو دفاع می‌کند.

وزارت بهداشت برزیل روز چهارشنبه دستورالعمل‌های جدیدی را برای استفاده بیشتر از داروی ضد مالاریا برای درمان موارد ابتلای ملایم به ویروس کرونا منتشر کرد، روش درمانی که توسط ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در مقابل هشدار کارشناسان بهداشت عمومی درباره خطرات مصرف این دارو، مورد دفاع قرار گرفته است.

«ادواردو پازوئلو» وزیر بهداشت موقت برزیل دستورالعمل‌های جدیدی صادر کرده است. دو وزیر بهداشت پیشین این کشور به دلیل فشار‌ها برای ترویج استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین استعفا کرده بودند. کارشناسان پزشکی از جمله مارکوس اسپینال، رئیس بخش بیماری‌های واگیردار در سازمان بهداشت پان آمریکن هشدار می‌دهند که تحقیقات انجام گرفته، تاثیر این دارو‌ها را در درمان ویروس کرونا تایید نکرده است.

اسپینال در نشست خبری گفت: «توصیه‌های ما کاملا مشخص است و این دارو‌ نباید هنوز مورد استفاده قرار بگیرد، در واقع تحقیقات به میزان بالای تاثیرات جانبی و مشکلات قلبی و عروقی در افرادی اشاره می‌کند که از این دارو استفاده می‌کنند.»

بولسونارو در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پتانسیل این دارو‌ دفاع می‌کند. ترامپ در روز‌های اخیر گفته بود، از داروی هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده می‌کند. دستورالعمل‌های وزیر بهداشت پیشین برزیل از این دارو‌ به عنوان یک درمان ثابت نشده برای موارد شدید ویروس کرونا صحبت کرده بود. در دستورالعمل جدید استفاده از داروی ضد مالاریا در کنار داروی آزیترومایسین پیشنهاد شده است!

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: