عبدالملک الحوثی از علت ترور حاج قاسم گفت

کدخبر: 2354263

رهبر جنبش أنصارالله یمن به مناسبت روز جهانی قدس گفت: علت اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش وی در مبارزه با صهیونیستها بود.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: ما هر گونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم و آن را حرام می دانیم. روز جهانی قدس مناسبتی مهم است برای اینکه به امت اسلامی مسئولیت اول آن یعنی آرمان فلسطین را یادآوری کند. روز قدس فرصتی برای آزادی فلسطین و بازپس گیری مقدسات و نجات ملت فلسطین مهیا می کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ملت یمن آشکارا اعلام کرده است که در کنار ملت فلسطین و آزادگان امت اسلامی و محور مقاومت و حامی مسجد الاقصی و مقدسات قرار دارد. این التزام دینی، اخلاقی و انسانی است.

وی افزود: علت اصلی ترور شهید سلیمانی نقش وی در مبارزه با دشمن صهیونیست بود.

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: شهید سلیمانی نقش مهمی در مقابله با دشمن صهیونیستی و توسعه طلبی آمریکا و ایستادن در کنار ملت های منطقه ایفا کرد.

الحوثی با اشاره به طرحی که اخیراً انصارالله یمن به سعودیها در زمینه آزادی اسیران فلسطینی در بند آل سعود، داده است، گفت: ما آماده هستیم که یک خلبان دیگر و ۵ افسر از اسیران سعودی که نزد ما قرار دارند را به فهرست [تبادل اسرا] بیفزاییم.

وی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی روزانه است و محاصره فلسطینی ها در غزه را هم باید به آن بیفزاییم. خواهان تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی و مقابله با همه اشکال عادی سازی روابط هستیم. رژیم صهیونیستی دشمن کل امت اسلامی و خطری برای امنیت و ثبات جهانی محسوب می شود. رژیم صهیونیستی تهدیدی برای مقدسات و در راس آن مسجد الاقصی شریف است. مظلومیت فلسطین ایجاب می کند که امت اسلامی موضعی مسئولانه و سرنوشت ساز و آشکار و عملی در قبال آن داشته باشد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: