۵ نکته کلیدی سئو سال ۲۰۲۰

کدخبر: 2354262

سئو مخفف عبارت Search engine optimization به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد و هدف آن گرفتن ترافیک از موتورهای جست و جو به صورت رایگان می باشد

نسیم آنلاین : سئو مخفف عبارت Search engine optimization به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد و هدف آن گرفتن ترافیک از موتورهای جست و جو به صورت رایگان می باشد .

تعریفی که در بالا ذکر شد تعریف کلاسیک سئو می باشد اما امروزه بیشتر از اینکه سئو به معنی بهینه سازی وب سایت باشد به معنی بهینه سازی تجربه کاری کاربر در وب سایت می باشد.

بخش عمده ای از مخاطبان موتورهای جست وجو بر روی 5 پیشنهاد اول گوگل در صفحه نتایج جست و جو کلیک می کنند. پس برای بهره گیری از این امتیاز و کشاندن کاربران به وب سایت خود، وب سایت شما باید در نتایج بالای جست وجو وجود داشته باشد .

سئو فقط مربوط به موتورهای جست وجو نیست بلکه اگر تمام پارامترهای سئو سایت به درستی در وب سایت شما پیاده سازی شده باشند، وب سایت شما کارآمد تر خواهد بود و کاربران راحت تر با وب سایت شما کار می کنند. کاربران به موتورهای جست وجو اعتماد دارند و حضور وب سایت شما در رتبه های بالای نتایج جست و جو، باعث کسب اعتماد کاربران به وب سایت شما خواهد شد. در این مقاله 5 نکته مهم را که امروزه بیش از پیش بر سئو وب سایت شما تاثیر می گذارد را بیان خواهیم کرد.

کلمات کلیدی طولانی را جدی بگیرید

کلمات کلیدی طولانی (Long tail keyword) ممکن است ترافیک زیادی را به وب سایت شما نیاورد، اما این عبارت باعث افزایش مشتریان شما می شود زیرا به شما این امکان را می دهد تا قصد مصرف کنندگان را به درستی درک کنید .

به عنوان مثال کلمه کلیدی "روسری ابریشم قواره بزرگ" به نسبت کلمه روسری این مزیت را دارد که متوجه می شویم کاربران دنبال چه چیزی هستند .

شما فرصت های زیادی برای استفاده از این کلمات در تگ های Title ، meta description و توضیحات محصولات دارید .

درباره عبارت های مختلف اسم یک محصول که مردم از آن ها برای پیدا کردن یک محصول خاص استفاده می کنند، فکر کنید و بهترین عبارت کلیدی طولانی را برای محصول خود انتخاب نمایید.

از تگ Title و meta description یکتا استفاده کنید

برای هر صفحه محصول از title و meta description یکتا استفاده کنید و سعی کنید که از کلمه کلیدی هدف آن صفحه در تگ های عنوان و تگ متا توضیحات استفاده کنید.

اگر تعداد محصولات فروشگاه شما زیاد است در زمان طراحی وب سایت از طراح خود بخواهید تا به صورت اتوماتیک تگ title و meta description برای هر صفحه تولید شود.

ساختار سایت را بررسی کنید

ساختار سایت باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند. کاربران حداکثر با سه کلیک باید بتوانند به صفحات مهم دسترسی پیدا کنند .

استاندارد ساختار صفحات به این شکل می باشد :

صفحه اصلی --> گروه های کالا --> زیر گروه ها --> محصولات --> صفحه جزییات محصول

در سایت های کوچکتر که گروه های کالا محدودتر است، زیر گروه ها ممکن است حذف شوند .

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هر محصول فقط زیر مجموعه یک گروه یا یک زیر گروه باشد .

ساختار url ها نیز باید کاملا شفاف باشد :

Good URL: www.example.com/brand/category/product_name

meta description برای هر صفحه تولید شود.

  1. ساختار سایت را بررسی کنید

ساختار سایت باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند. کاربران حداکثر با سه کلیک باید بتوانند به صفحات مهم دسترسی پیدا کنند .

استاندارد ساختار صفحات به این شکل می باشد :

صفحه اصلی --> گروه های کالا --> زیر گروه ها --> محصولات --> صفحه جزییات محصول

در سایت های کوچکتر که گروه های کالا محدودتر است، زیر گروه ها ممکن است حذف شوند .

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هر محصول فقط زیر مجموعه یک گروه یا یک زیر گروه باشد .

ساختار url ها نیز باید کاملا شفاف باشد :

Good URL: www.example.com/brand/category/product_name

Bad URL: www.example.com/brand/nsalkjdhsfha

به عنوان مثال اگر شما یک گوشی آیفون مدل x در سایت دارید، url صفحه محصول باید به این شکل باشد :

www.example.com/apple/iphone/iphon-x

یا

www.example.com/iphone/iphone-x

پیشنهاد می شود که سعی کنید تعداد کاراکترهای url کمتر از 160 کاراکتر باشد.

از تگ canonical استفاده کنید

گاهی اوقات در برخی از وب سایت های بزرگ، صفحات برخی از محصولات، از چند صفحه گروه قابل دسترسی می باشند. در این مواقع معمولا برای یک صفحه محصول چند url مختلف وجود دارد .

در این مواقع گوگل این صفحات را دو صفحه متفاوت با یک محتوا در نظر می گیرد که منجر به جریمه سایت خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید از تگ Canonical استفاده کنید

این تگ ساده html به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه از صفحه، آدرس اصلی می باشد و باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. این تگ را نه تنها در صفحه محصولات بلکه بهتر است در همه صفحات سایت استفاده نمایید. یکی از اتفاقات رایج در فروشگاه های اینترنتی آدرس های متفاوت صفحه اصلی می باشد که با این تگ این مشکل حل خواهد شد.

به نویسندگان محتوای وب سایت اعتبار دهید

امروزه این موضوع که مقاله وب سایت شما توسط چه کسی نوشته می شود برای گوگل اهمیت دارد. از این رو معرفی هویت نویسنده مقاله در وب سایت و مشخص بودن لینک شبکه های اجتماعی او و رزومه نویسندگان وب سایت می تواند به وب سایت هایی تولید محتوا انجام میدهند کمک کند

البته این موضوع فعلا بیشتر برای وب سایت های YMYL (سایت‌هایی که به ارائه توصیه‌های پزشکی، سلامتی و مالی می‌پردازند) به صورت قطعی مهم است اما قطعا در آینده این پارامتر برای وب سایت سایر حوزه ها نیز به عنوان پارامتری تاثیر گذار شناخته خواهد شد.

در لینک دهی رپورتاژ آگهی ها خلاق باشید

این تگ را نه تنها در صفحه محصولات بلکه بهتر است در همه صفحات سایت استفاده نمایید. یکی از اتفاقات رایج در فروشگاه های اینترنتی آدرس های متفاوت صفحه اصلی می باشد که با این تگ این مشکل حل خواهد شد.

با توجه به اینکه خرید رپورتاژ آگهی یک گزینه خوب برای لینک دهی به وب سایت می باشد، باید سعی کنید تا در نوع لینک دهی نیز خلاق باشید تا گوگل اعتبار بیشتری به لینک های دریافتی وب سایت شما بدهد.

فرض کنید که شما در حوزه طراحی سایت شرکتی کار می کنید و تمامی لینک هایی که به وب سایت خود از رپورتاژ آگهی ها می دهید با همین کلمه کلیدی باشد، بعد از مدتی گوگل متوجه غیر طبیعی بودن لینک ها می شود و ممکن است سایت شما را با جریمه رو به رو کند.

از این رو پیشنهاد می شود تا با کلماتی مثل اینجا، این لینک و .... یا اینکه عنوان انچر تکست همان لینک باشد یا با اسم برند به صفحه فرود خود لینک دهید تا گوگل متوجه غیر طبیعی بودن لینک نشود.

نکته آخر

تمامی این مواردی که ذکر شد تنها بخش کوچکی از هزاران پارامتری است که باید در فرایند سئو سایت خود در نظر بگیرید تا بتوانید رتبه های بالای موتورهای جستجو را تصاحب نمایید.

از این رو اگر در این حوزه اطلاعات بیشتری نیاز داشتید به وب سایت شرکت زاوش مراجعه فرمایید تا از مقالات مفید این وب سایت استفاده کنید و در صورت احتیاج به راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان زاوش تماس بگیرید .

ارسال نظر: