استراتژی سطل آب!

کدخبر: 2354209

برای همه اقشار جامعه اسلامی در این جبهه جای کار و مبارزه است. لازم نیست حتما کارهای خیلی بزرگ و تبلیغاتی صرف انجام شود. تأثیری که در همین کارهای ساده اما مداوم در فرهنگ عمومی و حتی وجه بین‌المللی وجود دارد در همایش‌های یک شبِ دهان پرکن نیست.

نسیم‌آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد: حتما یا باید فاجعه ای مثل انتقال سفارت آمریکا به قدس و کشتار مردم غزه اتفاق بیفتد یا به روز قدس نزدیک شویم تا به مدد تبلیغات دوپینگی صدا و سیما همه مان یادمان به فلسطین بیافتد و برای رفع تکلیف هم دنبال اقدام و کاری می گردیم و با چند توییت و استوری هم داستان ما و مسئله اول جهان اسلام تمام می شود تا بعد...

هیچ‌گاه فلسطین مسئله و دغدغه رسانه‌ها و تشکل‌های حزب‌اللهی در طی سال نبوده است. فقط هر ازگاهی دلمان را به کلام آقا به نابودی اسرائیل در 25 سال آینده خوش می‌کنیم. بی‌آنکه متوجه باشیم تحقق این کلام منوط به دو شرط بود «وحدت» و «مبارزه همگانی فلسطینی‌ها و مسلمان‌ها (ما)» یعنی پیش‌شرط تحقق این وعده، کنش انقلابی ما و دغدغه جدی فلسطین خواهد بود.

حضرت آقا گفته بودند: «رژیم صهیونیستی همچنان که قبلاً گفته‌ایم به‌شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در 25 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.»

اما چون توجهمان دوپینگی و احساسی جلب شده و فهم دقیقی از مسئله فلسطین وجود ندارد، دچار گیجی، نداشتن راهبرد و ایده برای اجرا می‌شویم؛ و همین است که الان اگر از اغلب نخبگان جوان حزب‌اللهی اسم پنج شهید فلسطینی را بپرسی احتمالا بعد از یک مورد عاجز می‌مانند.

امام روح‌الله بهترین و دقیق‌ترین استراتژی را به ما یاد داد. «استراتژی سطل آب»

«هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد.»

یعنی هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از عالم با هر ظرفیتی آتش به اختیار علیه رژیم صهیونیستی هر کاری در توانش است انجام دهد.

این یعنی هر مسلمان اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ از هر شغل و پیشه‌ای در این مبارزه سهیم است و برای تک‌تک آن‌ها کار تعریف‌شده است. از نقاشی‌های یک کودک پنج‌ساله، مداحی و شاعری که می‌توانند این مسئله را در ذهن مخاطب بزرگ کنند، گروه سرود دانش‌آموزی، برپایی بزرگداشت مناسبت‌های مرتبط با فلسطین مانند روز نکبت و انتفاضه در مساجد تا پیگیری جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی و حرکت تاوان توسط یک دانشجو، بزرگداشت چند صد شهید راهپیمایی‌های بازگشت، کمپین‌های مجازی در حمایت از اسرای فلسطینی، ارسال پیام‌های تصویری به جوانان و دانشجویان فلسطینی از طریق فضای مجازی، نصب پوستر تصاویر شهدای انتفاضه در سطح شهرها، تولید کلیپ‌های چندزبانه و کارهای گرافیکی، دعوت از مجاهدان و خانواده‌های شهدای فلسطینی، طرح شکایت‌های مکرر حقوقی در نهادهای بین‌المللی از طریق گروه‌های مردمی، ارتباط و تشکیل هسته‌های مقاومت دانشجویی در سراسرجهان حول آرمان قدس، مطالبه از دولت، مجلس و قوه قضائیه برای فعال شدن در مسئله فلسطین، مطالبه از سپاه قدس برای تسریع در تسلیح کرانه باختری، نمایش فیلم‌ها و مستندهای مرتبط با مسئله فلسطین در مساجد و سطح شهر و... همگی در راستای نابودی این غده سرطانی ذیل استراتژی سطل آب تعریف می‌شوند.

برای همه اقشار جامعه اسلامی در این جبهه جای کار و مبارزه است. لازم نیست حتما کارهای خیلی بزرگ و تبلیغاتی صرف انجام شود. تأثیری که در همین کارهای ساده اما مداوم در فرهنگ عمومی و حتی وجه بین‌المللی وجود دارد در همایش‌های یک شبِ دهان پرکن نیست.

هرکسی به‌قدر وسع خود می‌تواند نقش‌آفرینی کند، باید مبارزه را با زندگی روزمره مردم پیوند زد و هرکسی نقش خود را پیدا کند. هر مسلمان فقط «یک سطل آب».

ارسال نظر: