اتهام جدید دستگاه‌های امنیتی آمریکا به چین

آیا چین نتایج پژوهش واکسن کرونا را هک کرده است؟

کدخبر: 2354161

اف.بی.آی به همراه وزارت امنیت داخلی آمریکا و آژانس امنیت زیرساختی و سایبری ایالات متحده به صورت رسمی، چین را به سرمایه‌گذاری و عملیات برای سرقت نتایج پژوهش آمریکا و متحدینش در تحقیق برای کشف ویروس کرونا متهم کردند.

نسیم آنلاین : اف.بی.آی به همراه وزارت امنیت داخلی آمریکا و آژانس امنیت زیرساختی و سایبری ایالات متحده به صورت رسمی، چین را به سرمایه‌گذاری و عملیات برای سرقت نتایج پژوهش آمریکا و متحدینش در تحقیق برای کشف ویروس کرونا متهم کردند. این خبر را آژانس امنیت زیرساختی و سایبری ایالات متحده در وب‌سایت خود منعکس کرده است. با توجه به احتمالاتی که از ابتدای هفته در مورد هک اطلاعات پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتیِ فعال در کشف واکسن کرونا داده می‌شد، انتظار می‌رفت آمریکا چنین اتهامی علیه چین مطرح کند.

در اطلاعیه این آژانس آمده است: «اف.بی.آی در حال جمع‌آوری اطلاعات از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی آمریکا و کشورهای غربی است تا عناصر سایبری و بازیگران غیرمعمول در جمع‌آوری اطلاعات که درصدد سرقت مالکیت معنوی و دارایی‌های ارزشمند فکری و علمی به دست آمده و داده‌های بهداشت عمومی مرتبط با واکسن بوده‌اند، آشکار شوند». نه ایالات متحده آمریکا تنها سوژه و هدف مورد حمله هکرهاست و نه چین، تنها دولت در جهان است که در پی جمع‌آوری اطلاعات در مورد درمان کروناست. اوایل همین ماه بود که آمریکا و انگلیس در یک بیانیه مشترک، در مورد حمله سایبری به سازمان‌های بهداشتی و نهادهای درمانی هشدار دادند. در این هشدار، نام کشور مشخصی به میان نیامده بود اما کنایه با حمله از سوی «بازیگران بد» یا «گروه‌های همیشه در حال تهدید» ذهن را به چین، ایران، کره شمالی و روسیه سوق می‌داد.

دولت ایالات متحده و شخص ترامپ در یک درگیری پرتنش فراگیر با چین به دلیل شیوع کرونا قرار دارد و این کشور را به دلیل شیوع این ویروس سرزنش می‌کند و در میانه جنگ تجاری با چین خواستار جبران چین است. ایالات متحده تاکنون چین را به انتشار اطلاعات نادرست در مورد منشأ و نحوه انتشار این ویروس و همچنین میزان تلفات کرونا متهم کرده بود و ادعای هک تحقیقات مرتبط با کشف واکسن، جدیدترین ادعای آمریکا علیه رقیب اقتصادی و سیاسی خود است. نکته قابل توجه در مورد هشدار نهادهای امنیتی آمریکا در مورد احتمال حمله سایبری این است که این نهادها گفته‌اند هر گونه انعکاس رسانه‌ای از این فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها می‌تواند زمینه درز اطلاعات و به ویژه سرقت اطلاعات را فراهم سازد. این نهادها از همه آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فعال در این زمینه خواسته‌اند نقاط ضعف سایبری خود را برطرف سازند، دسترسی به اطلاعات حیاتی روند کشف واکسن را محدود کنند و هر گونه اتصال مشکوک به منابع اطلاعاتی را مسدود کنند.

ارسال نظر: