بلینکن: بایدن اختلافات با اسرائیل را مخفی نگاه می‌دارد

کدخبر: 2354146

مشاور نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ضمن اشاره به مخالفت بایدن با اشغال کرانه باختری، اما گفت که او اختلافات با تل‌آویو را از انظار عمومی مخفی خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا و مشاور کنونی «جو بایدن» یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ این کشور، می‌گوید بایدن در صورت برگزیده شدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، هرگونه اختلاف نظر با رژیم صهیونیستی را از افکار عمومی مخفی نگاه می‌دارد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بلینکن شامگاه دوشنبه طی نشست ویدئوکنفرانسی با یک لابی صهیونیستی در آمریکا، گفت: «جو بایدن قویاً معتقد است اختلافات بین دوستان را باید هر چقدر هم که زیاد باشد پشت درهای بسته نگاه داشت و در نظر عوام فاصله را تا جای ممکن کم نشان داد».

وی ضمن تاکید مجدد بر تعهد بایدن برای احیای کمک‌های مالی آمریکا به فلسطینی‌ها، اما اظهار داشت که او همچنین به محدودیت‌های اعمالی کنگره بر این موضوع، که شامل وابسته بودن بیشتر این کمک‌ها به قطع حمایت مالی تشکیلات خودگردان از عملیات‌کنندگان فلسطینی می‌شود، متعهد است.

بر این اساس، مشاور بایدن با بیان اینکه او در صورت برگزیده شدن به ریاست‌جمهوری، کمک‌ها به تل‌آویو را مشروط به رفتار آن نمی‌کند، توضیح داد: «او قاطعانه مخالف این موضوع است، او حمایت نظامی از اسرائیل به هیچ تصمیم سیاسی مرتبط نمی‌کند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بلینکن همچنین مخالفت بایدن با طرح تل‌آویو برای الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را تکرار کرد اما از اظهار نظر درباره واکنش دولت احتمالی بایدن به اجرایی شدن این طرح اجتناب ورزید.

وی پیشتر نیز درباره سیاست بایدن برای روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که او با طرح ترامپ برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به فلسطین اشغالی مخالف است اما سفارتخانه آمریکا را در قدس اشغالی نگاه می‌دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: